Senaste nytt

Vilken lounge är den bästa Oneworld-loungen i Bangkok

Dr. Miles

Expert
Kan det verkligen stämma att Cathay lounge stänger redan kl 18:30?
Ja, enligt Cathay Pacifics webbsida.
Cathay Pacific First and Business Class Lounge | Airport lounges

Vi ska flyga efter 23 så då är den körd. Bör man testa Miracle lounge då eller har någon ett bättre förslag?

Reser AY business. Inget statuskort.
Som @Homer föreslår, Japan Airlines Sakura lounge är inte ett dåligt val heller.
Jag har postat bilderna i den här tråden.
Japan Airlines öppnar snart sin nyrenoverade lounge i Bangkok | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Schlaake

Medlem
Jodå, dom stänger 18:30, blivit varse det flera gånger och kan bara instämma, Japan Airlines Sakura lounge är alternativet som dessutom har blivit ännu trevligare efter den ganska nyligt gjorda renoveringen.
 

Schlaake

Medlem
Senast undertecknad (mitten på juni 2017) var på Suvarnabhumi Airport fanns ingen Qatar lounge, är på där nu onsdag igen, ska självfallet kolla.
Någon som vet var på Suvarnabhumi Airport den ska öppna?
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Jeg skal undersøge det iaften. Jeg har en MR til BKK med QR fra Hanoi - en turn-around på 18 timer
 

pep

Medlem
Follow up: Qatar's nye Lounge åbner til November, formentlig endda 1ste November - dette iflg. 2 forskellige personer som jeg spurgte i QRs transfer desk. Den er lokaliseret ved/nær gate D8
 

pep

Medlem
Resultat af Lounge hopping:
JAL loungen er helt fantastisk mhp. mad! Virkelig god, formfuldendt japansk køkken
Cathay loungen er bedst med henblik på "fika" og har den bedste atmosfære og god bar
Thai Loungerne bruger jeg kun til at sove i og tage bad. Kan ikke spise maden, og drinks er kedelige.
 

pep

Medlem
Det ser jag framemot
Det gør vi alle. Det som bekymrer er, at der er ingen officiel bekræftelse. Og jeg har det kun mundtligt - endda kun fra junior staff som ikke virkede særligt informerede. Ved BKK officielle info deske anede de intet, henviste hele tiden til Miracle loungen i stedet for. Efter pres forsøgte de at ringe rundt og finde mere information hvilket ikke lykkedes.
 

henrik l

Medlem
Resultat af Lounge hopping:
JAL loungen er helt fantastisk mhp. mad! Virkelig god, formfuldendt japansk køkken
Cathay loungen er bedst med henblik på "fika" og har den bedste atmosfære og god bar
Thai Loungerne bruger jeg kun til at sove i og tage bad. Kan ikke spise maden, og drinks er kedelige.

Håller med. Var inne i både JAL och Cathay lounge igår morse och jag håller med. Är man inte speciellt hungrig utan bara vill ha ngt lätt att tugga på och något att dricka, samt en lite mera ombonad atmosfär så är det Cathay som gäller.
 
Toppen