Senaste nytt

Vilken frukost föredrar du när du reser?

Homer

Medlem
swedish_breakfast.jpg
 
Jag blir inte inspirerad av någon frukostbild. Med uteslutningsmetoden hamnar jag på den egyptiska.

Det jag uppskattar på en hotellfrukost är en blandning av både nyttigt och kolesterolhaltigt. Vit omelett utan ost med mycket grönsaker och skinka med knaperstekt bacon. Om jag äter bröd ska det vara mörkt fullkorn. Avslutar med pannkakor, chokladsås och bär/frukt.
Börjar alltid med te eftersom magen inte vaknat för att därefter gå över till kaffe. Släcker törsten med färskpressade apelsiner.
 

mattssok

Medlem
Av bilderna får jag nog säga den ryska. Men annars ser det i stort sett alltid ut såhär för mig på hotellbufféer:

Dag 1: Provar allt!
Dag 2: Försöker hålla mig till kallskuret/varma rätter.
Dag 3 - n: Inser (igen) att yoghurt + frukt är det enda rätta för mig.
 

GOTATH

Medlem
Älskar att äta frukost.

Av dessa skulle jag kunna tänka mig: Amerikansk, Brasiliansk, Egyptisk, Engelsk (minus blodpudding...), Finsk, Kanadensisk, Tysk, Pakistansk och Portugisisk!
 

David

Medlem
Jag brukar inte ladda på under vardagar men går all in under helgerna. Är det dock en kort resa mitt i veckan kan jag göra undantag en dag men sköter mig på de längre. Vardagsfrukosten brukar bestå av en smörgås, yoghurt/flingor, juice och kaffe.
 

maba

Medlem
Blir väldigt glad om de har tillgång till en omelettstation, då jag försöker undvika mejeriprodukter och bröd som basföda vid frukost. Brukar bli ganska torftiga frukostar i Italien och Spanien då de erbjuder väldigt mycket bröd och andra söta brödprodukter på frukostbordet.
Bodde för några månader sedan på Hotell Andreola i Milano där de förutom alla olika typer av croissanter även hade dukat upp med tre olika sorters TÅRTOR samt tiramisu och pannacotta. Ridå, blev lite ost och en banan.
 
Toppen