Officiellt var SAS linje mellan MMA och CPH världens kortaste internationella linje. SAS la ner linjen, som flögs med Convair Metropolitan, när Bulltofta lades ner och Sturup öppnade 1975. Swedair fortsatte att flyga linjen till Sturup med Twin Otter. Det var en poppis linje när jag var ung och nyss börjat jobba i Sth. Vi gjorde mycket jobb i Malmö och då flög vi oftast till Malmö via CPH. På den tiden fanns inga bonuspoäng att jaga utan vi samlade sprit istället. Man då handla taxfree på Arlanda samt i CPH på hemresan. Om man ankom till Sverige med reguljärt flyg gällde inte 24 timmars regeln för att handla taxfree.
Efter ett antal år lade Swedair ner linjen mellan CPH - MMA. SAS hade då istället lagt trafiken mellan CPH-MMA med flygbåt (bärplansbåt) som gick mellan Malmö och Kastrup. Denna fick lägga till i hamnen bredvid flygplatsen och sedan buss till terminalen. Det var dock problem med regulariteten när det var vinter och is så SAS gick då över till sitt annorlunda projekt med svävare istället. Detta var en riktig storhetstid med en ganska stor svävare från Malmö hamn till Kastrup, denna tog sej upp på flygplatsen och lade till vid hangarerna vid huvudbanan på Kastrup. Servicen på svävaren var förträfflig under överfarten som tog ca 30 min. I business serverades i regel en kall anrättning med hela sortimentet av dricka att välja på, precis som på flyget.
Säg det trevliga som består, det byggdes en bro, så nu är det trevliga borta och även taxfree påsen.