Senaste nytt

Vilken champagne serveras ombord hos olika flygbolag?

BA verkar för närvarande ha Nicolas Feuillatte i Club ombord på deras långdistansflyg (och envisas med Castelnau på kortdistans). De serverade för övrigt den äkta champagnen ombord på marken i USA som välkomstdrink (och inte billig prosecco som är vanligt hos många bolag när de står på backen av skatteskäl).

AA serverar Bollinger på långdistans men löser eventuella merkostnader genom att uppenbarligen ladda minimalt med flaskor på varje flyg så att det knappt räcker till en runda genom kabinen och sedan går de tillbaka till någon billig prosecco. Men eftersom amerikaner är lättlurade och kallar ALLT mousserande vin för champagne antar jag att den bluffen alltför ofta går hem. :(
Nu går jag lite offtopic och ber om ursäkt för detta men när jag läste din post kunde jag inte låta bli att kommentera med en erfarenhet från min senaste resa till D.C. På en restaurang bad jag om ett glas champagne innan maten och fick frågan: Excuse me Sir, you want CHAMPAGNE champagne, right? Han insåg nog att jag inte är amerikan och därför menade den riktiga varan. :)

Toppen