Senaste nytt

Vilken champagne serveras ombord hos olika flygbolag?

Har för mig att Lufthansa numera serverar Duval Leroy i Business Class på långdistans. Samma champagne som serveras i Senator Lounge.

Och detta serveras numer även på Swiss Intra-European (åtminstone igår). Riktigt smaklig. Hade även småflaskor av något annat som de tog fram i "nödfall" ;)

Finnair serverade i helgen Joseph Perrier Cuvée Royale Brut på både kort- och långdistans.
Stämmer, man har ersatt V 2000 på LH med en NV denna vinter, troligen som ett led i någon "Enhancement", "Införande av mer enhetlig service", eller "Lyhördhet för vad resenärerna anser viktigt".
Kan dock bara medge att jag inte märkte nån större skillnad, båda är lite för torra och mineraliska för min smak.
Men tabellen i inlägg 1 kanske ska justeras, så ingen Medveten Resenär luras att välja fel flygbolag....

American Airlines ORD - LHR serverade Gosset (tror det var Grande Réserve Brut). Dessvärre dåligt kyld samt lite avslagen.

Jag har inte flugit med EVA Air än, men det verkar som EVA Air serverar Dom Pérignon i deras Business class på longhaul linjer. Jag känner inget annat flygbolag som serverar Dom Pérignon i Business class.

Screenshot20130630_1.jpg

EVA Air skrev:
The after-meal fruit basket comes with a variety of sliced cheeses to complement the choicest of champagnes, Dom Pérignon, creating a tantalizing feast for your taste buds.

Royal Laurel, Premium Laurel and Business Class - EVA Air | America

Under min åter ofattbart trevliga Swiss flight mellan ARN-ZRH fick jag titta på HELA menyn för alla klasser i perioden juni till september på ALLA flighter från Zurich. Den väldigt duktiga och sympatiska Helena som serverade vi två i C hade med ut den i kabinen när hon tog min beställning.

Under perioden kommer 1:an i BC.se provning serveras i Swiss First:
Laurent-Perrier Grand Siècle cuvee

Turkish Airlines serverar följande Champagne i Business Class.

Long haul: Gosset Grand Reserve Brut

Short Haul: Charles Heidsieck Monopole Blue Top.

Den sistnämnda tyckte jag var godast.

Toppen