Senaste nytt

Vilken businessclasskabin ska jag välja?

Av de bolag du räknar upp så skulle jag valt Swiss utan tvekan.

SAS var ju inte tillgängligt, annars hade det blivit förstavalet med nya linjen från ARN
United brukar vara medelmåttlig samt sämre stolar. Exv tre stolar i mitten på en 777, inte acceptabelt
Lufthansa businessklass är inget jag tycker håller någon bra klass. Ofta snorkig besättning.
Turkish verkar nog mera vara för den som är flygnörd och inte bryr sig om hur lång tid man tillbringar på flygplan.

United brukar vara medelmåttlig samt sämre stolar. Exv tre stolar i mitten på en 777, inte acceptabelt.

United flyger ju med 757:a med flatbeds i en liten kabin med endast 16 stolar från många europeiska destinationer. Trevlig service och hyfsad mat. Gillade stolen också.

• Gilla
Reactions: Alf
Ska du ha lädersäte vet jag inte riktigt vad du ska boka faktiskt. Spontant kommer jag inte på någon som har det. Har Norwegian läder i sin premiumkabin?

Norwegian sitt "läder" låt nok vära like ekte som deres varumerke "Norwegian" :D

Från spøk til revolver - har inte Singapore Airlines "leather like seats" i sin biz-class? Inte för att det hjelper TS, men generelt :)

TK har väl läder i sin business?
Väldigt få flygbolag har läderfåtöljer i Business, då det inte är så skönt att sova på läder. Undantaget är Singapore Airlines där man sover på stolens baksida som är i tyg. På TK är nackstödet i läder på long haul, och på short haul är det läderfåtöljer på A321.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag skulle nog vilja påstå att SAS business är den bästa till USA om man har nya kabinen (vilket det ska vara på alla plan i sommar). Har du undersökt möjligheten att boka biljetter med poäng+pengar, kostar lite mer poäng men har man åtminstone Eurobonus Guld så kan det vara värt det, man tjänar nya poäng på en sådan biljett och den är att betrakta som en vanlig biljett och inte award-biljett (med för och nackdelar som kommer med det).

Jag har tyvärr inte testat Swiss eller United. Swiss har dock gott rykte om sig, även Austrian skulle kunna vara ett bra val (om de nu flyger till västkusten). Lufthansas nya businessclass är inte dålig på något sätt, även om det inte är toppklass, men man vet vad man får hos Lufthansa...

Vad har EBG för betydelse vid boknings av cash + poäng?

Vid bokning cash poäng finns det biljetter närsöm i princip till LA..

Ca 130k poäng och 3500SEK kostar en Business Saver ser det ut som när jag kikade precis. Känns prisvärt då man får tillbaka närmare 10000 poäng också på flighten.

Toppen