Senaste nytt

Vilka visum bör inte finnas i passet för att komma in i landet?

Nordkorea ger visum som ett separat papper (som man inte får behålla när man lämnar landet) och stämplar inte något i passet heller, så det ger inga problem passmässigt.

Har fått visum till nordkorea och fick en klassisk inklastrad lapp i passet. Ser inga problem med det. Inte heller verkar det vara problem åt andra hållet, har inte fått någon info om att de bryr sig om någon viss stämpel.

Stämplade in mig i Irak tidigare i år, och det gör att jag inte kan få USA visum direkt (via nätet ellet hur man nu som svensk kan göra den enkla vägen, utan måste besöka ambassad osv.)

Och så här ser det ut nu när även jag fått mitt visum inför resan om 3 veckor. Detta löstes via Nordkoreas ambassad i Stockholm. De har sagt att de inte ska ge några problem alls att resa till några länder genom att ha det inklistrat i passet, inkluderat USA. Hade 6 st stämplar från USA när jag skickade in passet, återkommer när jag åkt in i USA nästa gång med visumet från Nordkorea i passet.

14495473_10154240935327013_172721281005316057_n.jpg
 

AlexS

Medlem
Och så här ser det ut nu när även jag fått mitt visum inför resan om 3 veckor.

Herregud sa trevligt! Er stationerad i Pyongyang nu, och tror jag vet vilket hotel du kommer bo pa...

Inbjuder hermed till en officiell Businessclass traff i Pyongyang, PMa mig sa loser vi det logistiska! jag bjuder samtliga deltagare pa en omgang Taedongang beer Nr.2, Valkommen!
 
Herregud sa trevligt! Er stationerad i Pyongyang nu, och tror jag vet vilket hotel du kommer bo pa...

Inbjuder hermed till en officiell Businessclass traff i Pyongyang, PMa mig sa loser vi det logistiska! jag bjuder samtliga deltagare pa en omgang Taedongang beer Nr.2, Valkommen!
Du har PM!
 

Troy1

Medlem
Förra året var det här.

Stämmer verkligen detta?
Är inte det nya att det krävs visum om man besökt Syrien, Irak, Iran eller Sudan? Alltså varken Pakistan eller Förenade Arabemiraten. Alltså ska det väl räcka att skaffa visum och då inte behöva byta pass. för pass med Syriska, Irakiska, Iranska, eller Sudanska stämplar/viseringar?

Jag var i USA förra året med UEA stämpel i passet och det fungerade. Men jag har inte varit där sen de nya reglerna började gälla, men det ska väl inte ha hänt någonting där?
 

Valley

Medlem
Stämmer verkligen detta?
Är inte det nya att det krävs visum om man besökt Syrien, Irak, Iran eller Sudan? Alltså varken Pakistan eller Förenade Arabemiraten. Alltså ska det väl räcka att skaffa visum och då inte behöva byta pass. för pass med Syriska, Irakiska, Iranska, eller Sudanska stämplar/viseringar?

Jag var i USA förra året med UEA stämpel i passet och det fungerade. Men jag har inte varit där sen de nya reglerna började gälla, men det ska väl inte ha hänt någonting där?

Han sa att problemet var dessa länder i kombination. En kombination av en viss "klassisk" finansierings/utbildnings-linje, som amerikanerna inte ser med blida ögon på.
Kan det även spela in att det var någon/några månad/ers arbete i varje land ?
 
Toppen