Senaste nytt

Vilka teknikprylar packar du ner i resväskan?

En laptop (oftast jobbets), ipad med kamerakit, några USB-minnen, två telefoner (vanligtvis ett svenskt och ett kinesiskt abb), kompaktkamera eller i vissa fall systemkamera med ett par gluggar, Laddare till samliga samt ett litet adapterkit för olika eluttag. På längre resor åker även Bose QC15 med. Bankdosan följer också allt som oftast med runt.

mini-vattenkokare

En kinesisk kollega hade med sig en vattenkokare i rostfritt stål i handbagaget när vi skulle åka PEK-FRA-BRU. Säkerhetskontrollen i FRA var inte helt imponerad över denna och vi blev ivägfösta till någon specialmaskin en bit bort som skulle analysera vattenkokaren. Inga speciellt glada miner, men vi blev ivägsläppta inom kort. Kollegan var dock rätt chockad av den tyska vaktens burdusa framtoning (innan jag hann igenom bågen och fick pratat lite med honom). :)

Incheckade bagaget var helt fullt av snabbnudlar och kinesiska snacks - in case of emergency. Kläder hade nog inte haft prioritet med packning.

Laptop, kamera (i fall jag har något alldeles särskilt jag vill plåta), två mobiler (privat + jobbet), något USB-minne, minneskort samt nödvändiga kablar/adaptrar. Ibland åker mina portabla minihögtalare till dator/mobil med också.

En kinesisk kollega hade med sig en vattenkokare i rostfritt stål i handbagaget när vi skulle åka PEK-FRA-BRU. Säkerhetskontrollen i FRA var inte helt imponerad över denna och vi blev ivägfösta till någon specialmaskin en bit bort som skulle analysera vattenkokaren. Inga speciellt glada miner, men vi blev ivägsläppta inom kort. Kollegan var dock rätt chockad av den tyska vaktens burdusa framtoning (innan jag hann igenom bågen och fick pratat lite med honom). :)

Incheckade bagaget var helt fullt av snabbnudlar och kinesiska snacks - in case of emergency. Kläder hade nog inte haft prioritet med packning.

Riskokare nästa?

Toppen