Aegean - positiv erfaranhet! Snabbt, effektivt, skärpt besättning och en ren splitter ny A321. Ger intrycket att de är skärpta och vill något.
Spanair - flög med dem til Barcelona förra året. Inget jag gör om..!.. urusel service med arrogant och allmänt otrevlig besättning, skitigt skrotfärdigt flygplan, etc. Nej, inget för mig.
LH - tja, de fungerar. Levererar det som de ska, men inget utöver det vanliga.
SAS - blandade erfarenheter; med Economy plus (eller vad det nu heter) så hade vi (frun och jag) under en resa till Athen från CPH en positiv upplevelse. Delen ARN - CPH som ett trist inrikesflyg utan service eller känsla. Den danska besättningen däremot gjorde mycket för att vi skulle trivas. Dessutom ingick maten...och champagne!
I övrigt så prisar SAS ut sig varje gång vi ska flyga någonstans. Det är nog tack vare SAS så har jag numera silver nivå på Flying blue med AF/KL. Exempelvis, det är både billigare och bättre med AF till Paris. Samma sak med KLM till Amsterdam. SK visar alltid upp ett dyrare alternativ med sämre villkor, inget käk, etc. Men, är det lågprisbolag SK vill konkurrera med, vad gäller service (men ta betalt som ett reguljärt bolag!?!), så blir det AF, KLM, etc.
TAP - lite som LH, fast med något lägre budget. Blev ett bra o billigt alternativ via Bryssel för att ta oss till Lissabon. Trist mat!
Brussels Arilines - nja, det gick i alla fall snabbt via Bryssel till Lissabon. Ett ok bolag, de gör det de ska, men inte mycket mer. Ett plus att de flyger på Bromma. Minus; betala för maten om du är i ekonomi.