Senaste nytt

Vilka Star Alliance direktflyg mellan Europa och Sydostasien har förstaklass?

Singapore-Tokyo (eller Osaka)-Bangkok-London-Köpenhamn är ogiltig routing.
Du kan inte gå in och ut via originalzon (i detta fall är Sydostasien).
Jag förstår inte, min destination blir antingen Tokyo eller open-jaw Tokyo/Osaka och min tredjezon blir Sydostasien och jag ser till att endast göra ett flygplansbyte (max 23 timmar och 59 minuter) per riktning där?

Last edited:
Allt beror på vilken zon du flyger till (och via, ifall tredje zon är dyrare). Bara att du slår upp i SAS Star Alliance Award chart som finns på SAS hemsida.

Jo, jag tittar på sidan just nu, Palau/Mirconesia/Mariana islands är alla inom "sydost asien" zonen och tolkar jag reglerna rätt blir det ju samma pris.

Dvs Arlanda-Bangkok-Palau skulle vara 140K i business? Men jag vet ex att Thai inte flyger till Palau, utan det enda star alliance bolaget som flyger dit är Asiana och från Seoul.

Innebär detta då att jag får Stockholm-Seoul-Palau och sen samma väg tillbaka? Ser att poängkostnaden för far east asia och SE asia är det samma, blir det fortfarande 140K då?

Jag förstår inte, min destination blir antingen Tokyo eller open-jaw Tokyo/Osaka och min tredjezon blir Sydostasien och jag ser till att endast göra ett stopp per riktning där?
Som jag skrev i mitt inlägg, lägg gärna en tom rad så att det blir enklare för andra att förstå var din destination är.
Annars blir det grötigt och kan orsaka missförstånd.

Som jag skrev i mitt inlägg, lägg gärna en tom rad så att det blir enklare för andra att förstå var din destination är.
Annars blir det grötigt och kan orsaka missförstånd.
Utresa:
CPH-ZRH SAS (Besök Swiss förstaklasslounge med Swiss App-tricket)
ZRH-FRA Lufthansa (Besök First Class Terminal)
FRA-SIN Lufthansa Förstaklass
SIN-TYO ANA Förstaklass
KIX eller TYO - BKK Thai Förstaklass (Besök Thai förstaklasslounge och få massage)
BKK - LHR Thai Förstaklass (Besök United-loungen som ska vara så bra)
LHR - CPH SAS

Nej, jag tror inte det blir Singapore Airlines den här gången. Det lutar mot att det blir något sånt här:
SIN-TYO ANA Förstaklass
KIX eller TYO - BKK Thai Förstaklass (Besök Thai förstaklasslounge och få massage)
LHR - CPH SAS
Du är medveten om att det är väldigt svårt med lufthansa F till Singapore? De som är senator brukar ha svårt att hitta awards dit. Jag har aldrig sett en enda plats dit med LH F när jag letat. LAX, SFO och SIN släpps det o stort sett aldrig awards till i lufthansa F som går att boka med eurobonus.

Utresa:
SIN-TYO ANA Förstaklass
LHR - CPH SAS
Jag vet nu hur du har tänkt men loungen brukar man att besöka före flighten därför ditt sätt att beskriva är lite förvirrande. :)

En fråga till dem som är kunniga om SWISS.
Finns det två SWISS First class lounger på Zürich? Eller bara en?

Du är medveten om att det är väldigt svårt med lufthansa F till Singapore? De som är senator brukar ha svårt att hitta awards dit. Jag har aldrig sett en enda plats dit med LH F när jag letat. LAX, SFO och SIN släpps det o stort sett aldrig awards till i lufthansa F som går att boka med eurobonus.
Är det verkligen så illa? Jag kollade nästa vecka på Uniteds hemsida och det finns platser i förstaklass fyra olika dagar.

Toppen