Senaste nytt

Vilka säten på Lufthansa business i Airbus A350-900

Hej.

Behöver hjälp av experterna här.

Vi åker med Lufthansa Airbus A350-900 från Bangkok till Munich.

Vi är 4 st, 2 Vuxna och 2 barn.

Vi har idag platserna i främre kabinen, på 4H, 4K och 5H, 5K.

Fundererar på om plasterna i bakre kabinen är bättre eller sämre?

Tänke på platserna 7A 7C, 8A , 8C. Det kanske är mer avskilt där för en grupp på 4 som oss. Eller är finns det mer nackdelar än fördelar i bakre kabinen?

Tack på förhand.

bangkok.PNG
 

LPC123

Medlem
Vet inte om dom är bättre än dom ni har idag. Blir spring vid boarding av alla som ska längre bak i planet och ni kommer närmare toaletterna. Jag föredrar själv att sitta längre fram och inte i lilla kabinen när den är bakom den större. Tycke o smak dock.
 
Vet inte om dom är bättre än dom ni har idag. Blir spring vid boarding av alla som ska längre bak i planet och ni kommer närmare toaletterna. Jag föredrar själv att sitta längre fram och inte i lilla kabinen när den är bakom den större. Tycke o smak dock.

Det blir inte alls mycket spring - och jag skulle definitvt rekommendera era att ta dessa platser om ni vill känna lite mer privacy :)

Identifierade just 7K som en mycket attraktiv plats och bytte dit från 5K när jag flög LH A350
 

Aladppu

Medlem
Kika på youtube på typ NonStopDan eller liknande. Han brukar gå igenom rätt bra vilka platser som är bra med hänsyn till spring, ljudnivå men framförallt vilka som är bäst vad gäller fönster. Det är typ varannan rad som är bra placerade intill fönster aka "äkta fönsterplats" på A350, åtminstone på SAS där det är jämna nummer som gäller om jag minns rätt.
 

Berglund

Medlem
Det är typ varannan rad som är bra placerade intill fönster aka "äkta fönsterplats" på A350, åtminstone på SAS där det är jämna nummer som gäller om jag minns rätt.
Fast SAS A350 skiljer sig rätt ordentligt från Lufthansa A350 i så mån att SAS i businessclass ha placeringen 1-2-1 med sina säten. Lufthansa har 2-2-2 i bilden ovan. Vi kan utgå från att det är ganska stor skillnad på hur två säten skruvas in kontra ett ensamt.
 
Ska själv prova den nu på tisdag, LH466 från München->San Diego.

YouTubers har inte gett den några bländande recensioner men nu när pandemin lugnat sig så kanske mat och service förbättrats?

Tragikomiskt att luftsätena strular för många även på denna LH ”new businessclass”, precis som på SAS. Förstås.
 
Toppen