Senaste nytt

Vilka platser på SQ 380 har dubbelsäng?

Alex H

Medlem
Såg på youtube (Nonstop Dan) att SQs A380 har dubbelsäng på vissa rader. Fick tips av en här på forumet att det är i raderna 11, 91 och 96 men dessa rader var redan bokade. Vet någon av er om det är fler rader som är med dubbelsäng i mittenraderna?

Skärmavbild 2024-02-23 kl. 20.34.34.png

Skärmavbild 2024-02-23 kl. 20.24.50.png

Skärmavbild 2024-02-23 kl. 20.25.09.png
 

Gus

Medlem
Vi åkte med A380 häromveckan och lyckades inte knipa en dubbelsäng. Dock så fick två vanliga säten ihop och när vi bäddade dem så kändes det som en dubbelsäng så jag fattar inte exakt skillnaden.

Screenshot_20240224_004345_Gallery.jpg
 

Gus

Medlem
Är du säkert på att det inte är dubbelsäng ni fått? Ser exakt ut som på youtube klippet
Precis, därav min kommentar att jag fattar inte riktigt skilnaden :). Dividern mellan sätena kunde man fälla ned helt och hållet vilket var väldigt trevligt.

Vi satt på rad 95. Rad 95 var för övrigt extremt bra platser om man reser med barn då det är lite avskilt och privat och samtidigt nära till undervåningen. Vi tog flera promenader till undervåningen (ekonomi) och promenerade runt där och gick till "kiosken" (ett utrymme med massa gott snacks).
 

Rickard_O

Medlem
Vi åkte med A380 häromveckan och lyckades inte knipa en dubbelsäng. Dock så fick två vanliga säten ihop och när vi bäddade dem så kändes det som en dubbelsäng så jag fattar inte exakt skillnaden.

Visa bifogad bild 150788
Skillnaden ligger i att det är bulk head säten med mycket mer benutrymme, sen vet jag inte om den helt saknar avgränsare för fötterna eller inte, men det skulle ju vara det som är skillnaden så fall.
 
Toppen