Senaste nytt

Vilka lounger serverar god whisky?

Magino

Medlem
Det är ju inte en single malt men verkar vara en klar favorit på dessa typer av forum. Det är whiskyn som serveras i bland annat Galleries First på LHR, nämligen JW Blue Label. Utan att att vara en whisky connoisseur så tycker jag den slinker ner fint :)
 

agehall

Medlem
Har inte SEN loungerna (iaf på FRA) Highland Park? Har precis för mig att jag druckit den där. Klar personlig favorit. Det är också en finess med att flyga KLM - de serverar den ombord!
 

Jacob

Medlem
Har inte SEN loungerna (iaf på FRA) Highland Park? Har precis för mig att jag druckit den där. Klar personlig favorit. Det är också en finess med att flyga KLM - de serverar den ombord!
Highland Park tillhör även en av mina personliga favoriter. Det stämmer att det fanns Highland Park i Senator loungerna men de är utbytta mot Glenfiddich.

Även SAS hade Highland Park i Arlanda loungen för 5-6 år sedan, de har även haft Jura. Men nu har de haft Laphoroaig ett antal år, inte någon av mina favoriter, ja och tämligen tråkiga Famous Grouse också.

Sen är förstås Johnnie Walker Blue en favorit men det är mestadels första klass loungerna som har den.
 

agehall

Medlem
Highland Park tillhör även en av mina personliga favoriter. Det stämmer att det fanns Highland Park i Senator loungerna men de är utbytta mot Glenfiddich.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Nej nej nej nej och åter nej! GF är ju skittråkig! Jag vill ha tillbaka min HP! Om jag inte får ta med mig egen sprit, så får de faktiskt tillhandahålla vettiga sorter.
 

palmen

Moderator
Kan vi inte sammanställa en önskelista på vad de ska ta in? Man kan ju alltid önska högt :)

Yamazaki 18
Bowmore Laimrig (batch 2)
Dalmore 15
 

Traveller

Medlem
Sitter nu i Thai Royal Orchid Lounge i BKK efter en trevlig incheckning, egen ledsagare genom fast track, dotters besök på Victorias secrets och en dusch.

I baren fanns,

- Glenmorangie 12 Single malt
- Shivas regal
- Chivas regal Royal suite
- Black label Johnnie Walker
- Jack Daniels

Jag gillar verkligen det här stället med den personliga serveringen, menyerna, goda maten och den lugna miljön... Men, då det gäller de ädla dryckerna är inte sortimentet så starkt, det blev en Glenmorangie.

( Tänkte bifoga bild men det gick visst inte med en iPad)
 

Palazzi

Medlem
Ni Whisky/Whiskey-älskare kan väl ta med en sådan här påse in i loungen nästa gång:

ba37_whiskey_stones2_inuse.jpeg ba37_whiskey_stones2_bag.jpeg

Det ger "Whiskey on the rock" en helt ny betydelse....:p

Kyler tydligen ner drycken utan att man behöver ha is (som blir smältvatten).
 
Toppen