Senaste nytt

Vilka lounger är öppna i Chicago för Star Alliane?

Syversen

Medlem
Flyger hem från Chicago imorgon med SAS i Business. Är också *A Guld. Vilka lounger finns att tillgå i dagsläget? I terminal 5 som SAS utgår från verkar det vara väldigt spartanskt nu?
 

Tonton

Medlem
Är något öppet i terminal 5?

Jag var där igår. Totalt värdelöst.

Finns en tredjepartslounge, Swissport, men den är värdelös. Har inte ens wifi, och knappt eluttag.
Jag satte mig vid foodcourten, och kikade på lite Netflix i väntan på flighten. Finns en del eluttag där.

Finns tid, så dra till Polris, alternativt se till att njuta av Chicago och se till att komma till flygplatsen så sent som möjligt (Det alternativ jag valde).
 

andreas

Medlem
Flyger hem från Chicago imorgon med SAS i Business. Är också *A Guld. Vilka lounger finns att tillgå i dagsläget? I terminal 5 som SAS utgår från verkar det vara väldigt spartanskt nu?

Instämmer i ovanstående. Ska du besöka en lounge så ”go for polaris”.
I söndags kom vi till Polaris strax före 13 och lämnade 14445, dep från T5 1600. Pga pandemin så går inte airside-bussen utan man är hänvisad till buss eller tåg landside. Tog inte mer än 10 minuter att åka bussen och sen var det, förvånande nog, noll kö i security. Var vid gaten 1510 och då var det M20 gate ”längst bort”.
 

Syversen

Medlem
Instämmer i ovanstående. Ska du besöka en lounge så ”go for polaris”.
I söndags kom vi till Polaris strax före 13 och lämnade 14445, dep från T5 1600. Pga pandemin så går inte airside-bussen utan man är hänvisad till buss eller tåg landside. Tog inte mer än 10 minuter att åka bussen och sen var det, förvånande nog, noll kö i security. Var vid gaten 1510 och då var det M20 gate ”längst bort”.
Inga problem att komma in i T1 trots resa från T5?
 
Toppen