Senaste nytt

vilka kreditkort kopplat till flygbolag kan man ansöka om från sverige

Barjas

Medlem
Jag har amex platinum men funderar på att byta eller lägga till ett kreditkort så man samlar poäng till flygningar.

Jag vet att Amex har sas i Sverige men åker inte mycket med sas så jag undrar vilka andra kreditkort som är kopplade till flygbolagen så man samlar flyg poäng.

Om det även finns kreditkort som inte är kopplade till flygbolag men att man kan flytta över poängen till flygbolagen till ett mer förmånligt värde än vad Amex ger nu efter de gjort om MR.
 

Flyer722

Medlem
Jag har amex platinum men funderar på att byta eller lägga till ett kreditkort så man samlar poäng till flygningar.

Jag vet att Amex har sas i Sverige men åker inte mycket med sas så jag undrar vilka andra kreditkort som är kopplade till flygbolagen så man samlar flyg poäng.

Om det även finns kreditkort som inte är kopplade till flygbolag men att man kan flytta över poängen till flygbolagen till ett mer förmånligt värde än vad Amex ger nu efter de gjort om MR.
Kort svar: Lufthansa
 

infosky

Medlem
Jag har amex platinum men funderar på att byta eller lägga till ett kreditkort så man samlar poäng till flygningar.

Jag vet att Amex har sas i Sverige men åker inte mycket med sas så jag undrar vilka andra kreditkort som är kopplade till flygbolagen så man samlar flyg poäng.

Om det även finns kreditkort som inte är kopplade till flygbolag men att man kan flytta över poängen till flygbolagen till ett mer förmånligt värde än vad Amex ger nu efter de gjort om MR.

Fast du behöver inte flyga med SAS bara för att du samlar Eurobonus. Du kan välja att använda dina Eurobonuspoäng på andra flygbolag inom Star Alliance som Lufthansa, Thai, United etc!

Så ett Amex SAS är det bästa poängvalet kombinerat med Onlineportalen.
 

Hachans

Medlem
Norwegian har väl också ett kort kopplat till sig om man vill tjäna in hos dem.

Går det att få Finnairs kort i Sverige? All info är på svenska men lyckas inte hitta kraven.
 

intuition

Medlem
Finnair drog in de svenska korten för flera år sedan.
(Att info finns på svenska beror ju på att svenska är officiellt språk i Finland...)

De hade ett Diners med lounger, det var bra men Diners gav ju upp Sverige.
Sedan fimpade Finnair sitt svenska Mastercard något år senare.

I Finland har de nyligen utökat med ett kort från Aktia som har lite bättre förmåner men jag tror inte de kommer att lansera något kort i Sverige igen.
 
Toppen