Senaste nytt

Vilka IHG hotell föredras i Tokyo?

Tockstew

Medlem
Av LTG-skäl behöver jag besöka Tokyo och funderar på vilket IHG hotel jag borde välja. Är platinum.

Önskar jag hade ett bra svar, men Tokyo var innan IHG-eran för min del. Jag har förstått med som att det generellt sätt är ganska snålt med uppgraderingar på de intercontinental hotell som finns där, även för högsta tiers. Men man kan ju har tur.

Tokyo är stort, så jag hade funderat på i vilket område du vill bo. Är det bara en milage run med vändande flyg, så är kanske fokus närhet till flygplatsen?

Shinjuku är annars trevligt. Det finns ett Kimpton som jag sneglat på för evt framtida besök. Annars IC...

Hoppas du hittar något som passar.

Jag har varit väldigt nöjd med ANA Intercontinetal. Väldigt bra lounge och hög servicenivå. Enkelt att nå från Haneda o flygbuss från hotellet till Narita,.

Tack! Är också lite turistande så inte en ren mileage run. Är det Shinjuku som gäller då?
Vilket som kan nog funka bra. Beror lite på vad du vill hitta på. Golden Gai I Shinjuku är kul om man vill dricka en pilsner eller två.

ANA Intercontinental ligger närmre bl.a. kejsarpalatset Osv. Lätt att ta sig runt med metro, men tar såklart tid.

Jag har varit nöjd med ANA Intercontinental så kan hålla med om den rekommendationen. Indigo i Shibuya är ok men inte mer. Inte testat Kimpton eller de andra Intercontinental.

Generellt skulle jag dock säga att de internationella kedjorna har blivit väldigt dåliga värde för pengarna i Japan. Lokala kedjor och andra lokala hotell är oftast avesvärt bättre värde för pengarna. Så om du inte är i starkt behov av nätterna eller poängen med IHG så hade jag nog kollat på lokala alternativ i det område du vill bo i. Som Platinum så tror jag inte du ska räkna med stor sannolikhet för uppgradering heller.

Jag har varit nöjd med ANA Intercontinental så kan hålla med om den rekommendationen. Indigo i Shibuya är ok men inte mer. Inte testat Kimpton eller de andra Intercontinental.

Generellt skulle jag dock säga att de internationella kedjorna har blivit väldigt dåliga värde för pengarna i Japan. Lokala kedjor och andra lokala hotell är oftast avesvärt bättre värde för pengarna. Så om du inte är i starkt behov av nätterna eller poängen med IHG så hade jag nog kollat på lokala alternativ i det område du vill bo i. Som Platinum så tror jag inte du ska räkna med stor sannolikhet för uppgradering heller.
Håller med. Betydligt bättre värde med de lokala kedjorna som Prince Hotels etc.

Toppen