Senaste nytt

Vilka Hilton i Thailand ska jag bo på?

Renato

Medlem
Hej

Jag ska resa till Thailand i 17 nätter över jul och nyår. 19dec - 4 jan
Jag har varit i Thailand 3 gånger förut. Dock endast runt Phuket och Bangkok.
Men jag är villig att få tips om hilton hotel i andra städer. Syftet med resan är god mat, sol och bad och fina hotell.

Har dock aldrig bott i hilton då. Denna gång tänkte jag köra enbart hilton och vars så effektiv så möjligt. Jag har cirka cirka 300k hilton poäng kvar. Jag vill få ut så mycket så möjligt av mina poäng. Jag är ute efter så billigt så möjligt. Då är jag nöjd med det billigaste inom hilton.

Jag vill ju självklart nyttja 5 natten gratis vid poäng. Sen får jag betala med pengar för resten av nätterna.

Jag har säkert glömt något.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Ska bo 5 nätter för poäng på Doubletree i början av januari i Bangkok (2 vuxna och 2 barn). Sett till pengapriset så är Ploenchit billigare men i poäng är det samma, 30 000 per natt. Är Doubletree Sukhumvit bättre för att det är dyrare? Har bara bott på Millenium och Conrad i Bangkok tidigare.
 

011430121

Medlem
Ska bo 5 nätter för poäng på Doubletree i början av januari i Bangkok (2 vuxna och 2 barn). Sett till pengapriset så är Ploenchit billigare men i poäng är det samma, 30 000 per natt. Är Doubletree Sukhumvit bättre för att det är dyrare? Har bara bott på Millenium och Conrad i Bangkok tidigare.
Doubletree Sukhumvit ligger 50 meter från Hilton och du kan utnyttja deras restauranger, jag föredrar dock buffen som fans på Doubletree.
Doubletree polen ligger betydligt lägre ner än Hilton polen som ligger på 25 våningen och trotts det har skugga från ca kl 13.00, polen hos Doubletree har mer sol och större polområde än på Hilton
Innan pandemin fick man en voucher för två drinkar i baren som statusmedlem på Doubletree.
Du har ca 250 meter till BTS.

Nu skall det tilläggas att jag inte bott på Doubletree sedan pandemin, man har ju inte behövt vara Hilton nomad, men förmodligen behöver man nog det nästa år och då blir det att hoppa mellan Hilton och Doubletree Sukhumvit.

@Gus med familj, ha en trevlig vistelse i Bangkok.
 

Gus

Medlem
Doubletree Sukhumvit ligger 50 meter från Hilton och du kan utnyttja deras restauranger, jag föredrar dock buffen som fans på Doubletree.
Doubletree polen ligger betydligt lägre ner än Hilton polen som ligger på 25 våningen och trotts det har skugga från ca kl 13.00, polen hos Doubletree har mer sol och större polområde än på Hilton
Innan pandemin fick man en voucher för två drinkar i baren som statusmedlem på Doubletree.
Du har ca 250 meter till BTS.

Nu skall det tilläggas att jag inte bott på Doubletree sedan pandemin, man har ju inte behövt vara Hilton nomad, men förmodligen behöver man nog det nästa år och då blir det att hoppa mellan Hilton och Doubletree Sukhumvit.

@Gus med familj, ha en trevlig vistelse i Bangkok.
Tack för svar. Menar du att om jag är guldmedlem på Hilton och bor på Doubletree Sukhumvit så kan jag välja om jag vill äta frukost på Hilton eller Doubletree?
 

MartinH

Medlem
Innan pandemin fick man en voucher för två drinkar i baren som statusmedlem på Doubletree.
2018 var det fria drinkar i (pool)baren på DoubleTree Sukhumvit, har för mig i 2 timmar. Då var det fulsprit som var gratis.
2019, när det var precis nyöppnat, var det fria drinkar i baren på DoubleTree Ploenchit. Nu är det 1 fri (fin)drink per person (i reservationen) per dag.

Ska bo 5 nätter för poäng på Doubletree i början av januari i Bangkok (2 vuxna och 2 barn). Sett till pengapriset så är Ploenchit billigare men i poäng är det samma, 30 000 per natt. Är Doubletree Sukhumvit bättre för att det är dyrare? Har bara bott på Millenium och Conrad i Bangkok tidigare.
Ploenchit ligger väldigt nära stöket vid Nana, men är lugnt precis vid hotellet.
Poolen är bättre på Sukhumvit, jag hade nog valt detta hotell.
 

lillemannen

Medlem
Det är ett trevligt hotell. Men har bott där flera gånger och vill testa nytt hotell. Har 120 000 poäng och det räcker precis till Doubletree i 5 dagar.
Absolut jag bor också hellre på Doubletree om man kan få detta för ett bra pris. Tänk på att man har litta poolparty på lördagarna där ibland.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
2018 var det fria drinkar i (pool)baren på DoubleTree Sukhumvit, har för mig i 2 timmar. Då var det fulsprit som var gratis.
2019, när det var precis nyöppnat, var det fria drinkar i baren på DoubleTree Ploenchit. Nu är det 1 fri (fin)drink per person (i reservationen) per dag.


Ploenchit ligger väldigt nära stöket vid Nana, men är lugnt precis vid hotellet.
Poolen är bättre på Sukhumvit, jag hade nog valt detta hotell.
Tack för input! Har ombokat till Doubletree Sukhumvit nu. Sukhumvit verkar dessutom erbjuda gratis frukost för barn under 6 år och sonen är 5 år så det blir perfekt. Då blir det bara dottern att betala frukost för (halvt pris).

Tror ni man kan låna Hilton Sukhumvits pool till och med?
 

Rickard_O

Medlem
Tack för input! Har ombokat till Doubletree Sukhumvit nu. Sukhumvit verkar dessutom erbjuda gratis frukost för barn under 6 år och sonen är 5 år så det blir perfekt. Då blir det bara dottern att betala frukost för (halvt pris).

Tror ni man kan låna Hilton Sukhumvits pool till och med?
Nu har jag aldrig bott på Doubletree Suhhumvit, men är inte deras pool bättre än vanliga Hilton?
@011430121 du har väl bott på båda, är det inte så att Doubleree's pool är bättre?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen