Senaste nytt

Vilka flygbolag (om några) serverar gott te?

Johan_G

Medlem
SAS te är ju mer än lovligt fuktskadat. Tumme upp för Aeroflot där man kan få sig te med en liten citronskiva till, precis som te normalt serveras i Ryssland.
 

Johan_G

Medlem
Det ska enligt uppgift finnas ombord på ryska tåg. Tydligen så är varje vagn utrustad med någon form av hiskelig vedeldad värmekamin/samovar-kombo, det kanske vore något för SJ att fundera på eftersom man uppenbarligen inte vågar köra när det blir riktigt tok-kallt ifall tåget skulle stanna och bli utkylt ;)
 

JonW

Medlem
SWISS First class (Källa: http://www.businessclass.se/reserapporter/5594-orlando-tur-retur-med-swiss-lufthansa-i-first.html. Stort tack, Malu!)

  • Purple Breeze Organic Darjeeling
  • Gentle Blue Organic Earl Grey
  • Ceylon Sunrise Organic
  • Rooibos Tangerine Organic
  • Japanese Sencha Organic
  • Moroccan Mint Organic
  • Verbena Organic
  • Camomile Orange Blossoms
Tror det var dessa jag fick på AY090 igår. Helt makalöst té i vaccumpåsar som hängde i nån slags fläta.
Blev desto mer besviken när man till eftermiddagsmålet fick en mer normal tékanna.

Sen blir jag alltid fundersam över varför man alltid ska servera té i så små koppar. Kan ju vara en ekonomisk poäng när man serverar årgångschampis eller cognac, men té???

Hur som helst är nog SAS sämst i klassen om dom inte ryckt upp sig med ny leverantör på sistone.
 

Swisser

Medlem
När jag flög med Thai Airways i first nyligen så drack jag ett mycket gott Darjeeling te. Detta te finns inte med i Dr. Miles lista och borde läggas till.
 

JonW

Medlem
Tror det var dessa jag fick på AY090 igår. Helt makalöst té i vaccumpåsar som hängde i nån slags fläta.
Blev desto mer besviken när man till eftermiddagsmålet fick en mer normal tékanna.

Sen blir jag alltid fundersam över varför man alltid ska servera té i så små koppar. Kan ju vara en ekonomisk poäng när man serverar årgångschampis eller cognac, men té???

Hur som helst är nog SAS sämst i klassen om dom inte ryckt upp sig med ny leverantör på sistone.

Kollade sist på AY, och deras makalösa té heter Scirocco.
 

pitch

Medlem
Jag brukar alltid dricka kaffe på flyget för att det är svårast att misslyckas med. Men efter att ha sett var det fins pu'er så kanske jag ska se fram emot mina planerade resor med Asiana lite mer.

Nu är bara frågan, är det nån som tillhandahåller macchairi genmaicha?
(Doktorn har förstås svaret, om någon.)
 
Toppen