Har generellt sköts bra av de bolag jag haft att göra med.
SAS bokade av 3 resor och jag lät SAS behålla pengarna i ett år, sedan sköttes återbetalning mkt smidigt. Utöver det har ju flertalet awardresor blivit inställda/ombokade så många ggr att jag inte minns. Det är på kundtjänst-sidan SAS utmärker sig negativt, otroligt många samtal (+väntetid) som slutat med HUACA. Även A340/B737-rutinen SAS satte i system förtjänar ett negativt omnämnande.
Lufthansa, några inställda resor där återbetalning skett utan krångel. Flertalet ombokningar som sköttes smidigt och där personalen hade full koll på vilka regler som gällde, skönt. Förvånansvärt kort väntetid på tfn. Kan tilläggas att samtliga ombokningar slutade med att jag flög med Swiss.
British Airways. Enda resan/bolaget där jag bokade om innan de själva hade ställt in, lesson learned. Fick voucher som var giltig ett år (för att boka men gick att resa senare). Även flertalet ändringar som jag själv krånglade till genom att boka om till business på utresan i ett tidigt läge av pandemin. Även här upplever jag kundtjänst som påläst och tydlig, så totalt sett bra. Vill minnas att det var ok väntetider även här (tfn).
Aegean. Här tog det stopp när jag begärde återbetalning för inställd flight. Fick det dock på mail som jag kunde bifoga till Amex och göra en charge back, smidigt. Ett plus att kundtjänst hade dygnet runt-öppet i början av pandemin, vilket gjorde att jag kom fram direkt under ett nattpass.
Aer Lingus. 2 inställda flighter som återbetalades utan krångel, mkt bra.
Har genomfört en awardresa (till NYC) under pandemin efter att USA öppnat upp. Tänkte skriva en liten reserapport men inte riktigt redo än.
Edit. Har en bokad awardresa i januari, ARN-IST-PTY-SJO-PTY-IST-MUC-ARN med Turkish, Copa och Lufthansa, får se om den resan ”överlever” Omicron….