Senaste nytt

Vilka First och Business flighter är bäst för min resa?

Tack så du menar att alla mina alternativ i F är bättre än alla i C? Eller att ANA C platsar uppe vid Thai F?
Thai är bra i F även om en del här inte är lika stora fans som mig och SAS är troligen minst lika bra som ANA i C även om jag inte åkt mycket businessclass longhaul senaste åren.
Singapore C inom Asien var inget som impad på mig alls och du kan glömma att boka C Award på 380 och 77W där.
Tänk på att Asiana inte flyger till Europa med 380 under vintern!

Tror inte det går att boka SQ C på de flygplanstyper du listar med Eurobonuspoäng, dessutom så är 777-300ER och 77W samma typ av plan.

Personligen skulle jag ranka så här
Asiana F A380
ANA F B77W
Thai F A380
Thai F B747
SAS C A330/340

ANA och Asiana har jag inte testat i C på de flygplanstyper du nämner men jag har svårt att se att jag skulle ranka de högre än SAS Business.

Personligen tycker jag Asiana och ANA har en lite högre högstanivå än vad Thai har i First. Men vilket du bokar spelar nog mindre roll då du lär vara väldigt nöjd i vilket fall som helst.

Värt att tänka på är att det är välditg svårt att hitta tillgänglighet i ANA F för två personer om det inte är sträckan SIN-NRT som det finns på relativt ofta.

Din ordning på F ligger ganska nära sanningen för de flesta här.
ANA är fantastiskt bra speciellt dagflyget från Haneda till Frankfurt eller London.
Flytta upp SAS C litegrann så stämmer det också bra.
Ok tack, är det någon C, ex ANA som hamnar uppe bland de F jag nämnt här?

Ok tack, är det någon C, ex ANA som hamnar uppe bland de F jag nämnt här?
Finns inga C-produkter som ens är i närheten av de etablerade bolagen som har F.
Qatar vill dock påstå detta men det är ignen F-produkt även om det sägs att den ska vara väldigt bra som Business.

Men som svar på din fråga om C

- SK, bra HW på longdistsbs men sw lite SI sch så med!

- SQ B777-300 och A350 dvs deras nya C kabin. Oerhört bra både HW och SW.

Resterande har jag inte orovat, men har bokat in mig med Asiana både C och F nästa vår...

HW?, sw?, SI?

Tror inte det går att boka SQ C på de flygplanstyper du listar med Eurobonuspoäng, dessutom så är 777-300ER och 77W samma typ av plan.

Personligen skulle jag ranka så här
Asiana F A380
ANA F B77W
Thai F A380
Thai F B747
SAS C A330/340

ANA och Asiana har jag inte testat i C på de flygplanstyper du nämner men jag har svårt att se att jag skulle ranka de högre än SAS Business.

Personligen tycker jag Asiana och ANA har en lite högre högstanivå än vad Thai har i First. Men vilket du bokar spelar nog mindre roll då du lär vara väldigt nöjd i vilket fall som helst.

Värt att tänka på är att det är välditg svårt att hitta tillgänglighet i ANA F för två personer om det inte är sträckan SIN-NRT som det finns på relativt ofta.
Toppen tack Palmen för informativt svar. :)
Jo jag märkte detta med ANA, finns en awardplats typ hela vintern men inte två. Så du menar att det är liten chans att det släpps mer där?

Thai är bra i F även om en del här inte är lika stora fans som mig och SAS är troligen minst lika bra som ANA i C även om jag inte åkt mycket businessclass longhaul senaste åren.
Singapore C inom Asien var inget som impad på mig alls och du kan glömma att boka C Award på 380 och 77W där.
Tänk på att Asiana inte flyger till Europa med 380 under vintern!
Jo de kör en 380 dagligen till Frankfurt, iallafall under feb-mars, mer än så har jag inte kollat.

Definitivt i mitten av Mars i alla fall...
Är inbokat hem med Asiana från KIX (Osaka) via ICN (Seul) till FRA (Frankfurt) och där sträckan ICN - FRA sker i F med A380...

Toppen