Senaste nytt

Vilka First och Business flighter är bäst för min resa?

Jag antar att du med frågan är beredd på en massa "tycke och smak" svar. För min del hade jag absolut behållit bokningen och få testa flera F-produkter om tider i övrigt funkar för er. Ibland vill man ju byta för att få natt/dagflyg eller komma någonstans vid en speciell tid.
Jag är beredd :) Tiderna är funkis på bägge, jag har inget större behov av att testa olika produkter för sakens skull, utan vill ha det bästa utifrån de kriterier som jag redan skrivit.

Jag dricker inte öl alls, mitt fokus är riktigt bra mat och utbud, vin, champagne och såklart sittkomfort.
Jag går inte igång speciellt på thailändsk kultur, tror jag är mer japansk om ni fattar.

Nu till ett nytt dilemma :)

Destinationen är Manilla, eller rättare sagt ön Coron/Busanga. Nu är vi bokade så här:
FRA-BKK Thai First (endast 2h stopp här så markservicen kommer vi inte hinna med)
BKK-MNL Thai Business
Hem:
MNL-ICN Asiana Business (overnight i Seoul)
ICN-FRA Asiana First

Idag dök det upp möjlighet att byta Thai F mot Asiana F även på utresan. Då blir det så här:
FRA-ICN Asiana First, några timmar på ICN.
ICN-MNL Asiana Business.
Har inte flugit någon av dom och är lite kluven. Liiiiite nyfiken på Thai eftersom vi redan har Asiana, samtidigt kommer vi inte stanna i BKK. Vad tror ni?
2h i Bangkok hinner ni med F service på. De hämtar er vid gaten och kör er i golfbil till loungen där ni kan ta 1h massage, lite dryck och sen bli eskorterade till nästa flight. Jag skulle absolut hålla kvar i Thai bokningen, deras F service på marken är bättre än Asianas enligt mig.

2h i Bangkok hinner ni med F service på. De hämtar er vid gaten och kör er i golfbil till loungen där ni kan ta 1h massage, lite dryck och sen bli eskorterade till nästa flight. Jag skulle absolut hålla kvar i Thai bokningen, deras F service på marken är bättre än Asianas enligt mig.
Låter trevligt men jag värdesätter helt klart 11 timmar i luften mycket mer, med "rätt" bolag, framför nån timma på marken.
Korrigering; vi har 1.25 på marken med Thai, landar 06.20, vidare 07.45 så lär knappast hinna mycket...

Låter trevligt men jag värdesätter helt klart 11 timmar i luften mycket mer, med "rätt" bolag, framför nån timma på marken.
Korrigering; vi har 1.25 på marken med Thai, landar 06.20, vidare 07.45 så lär knappast hinna mycket...
Då hinner ni 30 minuter massage.
Både Thai och Asiana är bra i luften, tycker personligen maten på Asiana är lite bättre än Thai (finns fler rätter) men sånt kan vara väldigt beroende på vilken flight man åker.
Thai är absolut inte dåliga på något sätt och vill man vara säker på att få man utifrån egna preferenser kan man välja att förbeställa vilken mat man vill ha.
Jag står fast vid min rekommendation att testa Thai ut och Asiana hem. Sen ska man även komma ihåg att mat ombord sällan kommer upp i restaurangstandard då det är sånt som värms ombord.

Blir man missnöjd med en First resa har man troligtvis på tok för höga förväntningar eller har "otur" med dagsformen ombord. Oavsett om ni åker Thai, Asiana, ANA, Lufthansa i First så kommer ni ha en bra resa med god mat och dryck ombord.

Då hinner ni 30 minuter massage.
Både Thai och Asiana är bra i luften, tycker personligen maten på Asiana är lite bättre än Thai (finns fler rätter) men sånt kan vara väldigt beroende på vilken flight man åker.
Thai är absolut inte dåliga på något sätt och vill man vara säker på att få man utifrån egna preferenser kan man välja att förbeställa vilken mat man vill ha.
Jag står fast vid min rekommendation att testa Thai ut och Asiana hem. Sen ska man även komma ihåg att mat ombord sällan kommer upp i restaurangstandard då det är sånt som värms ombord.

Blir man missnöjd med en First resa har man troligtvis på tok för höga förväntningar eller har "otur" med dagsformen ombord. Oavsett om ni åker Thai, Asiana, ANA, Lufthansa i First så kommer ni ha en bra resa med god mat och dryck ombord.
Tack palmen I hear you :)

Nej det var inget fel på den. Luftkuddarna på SAS och Swiss ändrar sig själva, en del av konstruktionen. Detta gör båda stolarna relativt outhärdliga över tid.
Har dock läst att vissa haft en trasig stol där den justeras mer än vanligt så av den anledningen är jag nyfiken på om det är lika mycket "psh psh psh" i Swiss som det var på SAS. Ska bli kul att jämföra.

Toppen