Senaste nytt

Vilka förbättringar vill du se hos Strawberry digitalt?

palmen

Moderator
Tänker att vi startar en tråd för saker som vi saknar i det "digitala flödet" när man bokar eller hanterar sina bokningar hos Strawberry då vi nu har en person som kan svara utifrån ett tech perspektiv.

Kan börja med att ta upp vissa saker som jag stör mig på
* Möjlighet att avboka bonusbokningar online (går inte avboka om de bokats av kundtjänst med förmånen för Platinum med garanterad bonusnatt)
* Kunna följa upp vilka bokningar som gjorts med 2x/3x kampanjer eller liknande. Nu får man ha koll på detta själv för att sen även kontrollera att man får rätt poäng
* Att behöva kontakta kundtjänst för att få rätt poäng på bokningar när man nyttjat kampanjer
* Att se i appen/hemsidan om rumet blivit uppgraderat. Man kommer inte alltid ihåg om man bokat rum x eller rum x med utsikt mot y eller liknande. Som Platinum har man ju förmån att bli uppgraderad
 

A87

Medlem
Att kunna se en kalendervy för en hel månad lik SAS eller Norwegian. Oftast har jag flexibla datum och vill direkt kunna se vilka nätter som är billigast. Med filterfunktion för om man enbart vill se standard dubbelrum eller superior etc
 

ekf

Medlem
Jag har några önskemål vad gäller appen:

1. Under fliken Bokningar så listas bokningar med val för "Betala" och "Mobilnyckel". Jag förstår om det finns en mening med att pusha för att man ska betala via appen, men varför visas "mobilnyckel" innan checkin? Man har ju ändå ingen funktion bakom den innan dess.
2. Om man går in på en bokning från vyn ovan, så måste man klicka på "Min bokning" i ytterligare ett steg för att komma till bokningsdetaljerna, det känns som att man kan optimera UX litegrann här och ta bort det steget.
3. Möjlighet att se bokad rumstyp samt tilldelad rumstyp, som nämnt av andra (framförallt av intresse för de med platinum, men även guld ibland)

Några mer generella önskemål:

1. Stöd för 2FA via TOTP-koder (stöds av bl.a. Icloud keychain, Microsoft/Google-Authenticator) som alternativ till koder via mail.
2. Långskott, men stöd för Passkey istället för lösenord, användarnamn och 2FA-koder.
3. Detta kanske inte faller under ämnet för tråden, men det hade varit trevligt med en standardiserad sektion i beskrivningen för varje hotell, med information om parkering och möjligheter till laddning av elbil (om det finns på hotellets parkeringsplats).
 

mbb

Medlem
Wow, tack för mycket bra och relevanta feature request. Jag ska försöka svara kort kring varje.

Avboka bonusbokningar
Vi är medvetna om behovet. Teknisk komplexitet ligger bakom att det inte finns på plats just nu. Det finns i roadmapen för att åtgärda, men jag kan inte svara på exakt när.

Kunna följa upp bokningar som gjorts med kampanjer

Bra idé. Jag har själv inte hört att vi diskuterat det. Förmodligen är funktionen mer intressant för målgruppen i detta forum, vår kundbas är inte helt homogen. Men jag tar med mig iden till våra produktägare.

Kunna se om man blivit uppgraderad/se bokad och tilldelad rumstyp
Vi är medvetna om önskemålet. Finns i roadmapen, men inte högst prioriterad.

Boka Garanterad bonusnatt
Här är jag handen på hjärtat osäker på varför det måste ske via kundservice. Måste kolla detta internt.

Kalender för att se hela månaden
Vi är medvetna om önskemålet. Tyvärr svårt att få till med underliggande teknisk plattform idag.

Boka hund och connecting rooms
Bra ide som finns i backlog - men är tyvärr inte prioriterad för stunden.

TOTP och Passkeys
Mycket bra, och viktiga features. Finns i roadmap. Jag gissar vi kommer skippa TOTP och gå direkt på Passkeys.

Information om parkering och laddare
Lanserades nyligen i appen (för hotellet man har en bokning på) - kommer under hösten förmodligen rullas ut även på webben/app i bokningsflödet.

Jag tar med mig UX-feedbacken kring appen till app-teamet. Tack!
 
Toppen