Senaste nytt

Vilka elektronikkedjor accepterar Diners Club?

tic

Medlem
Webhallen i Solna (de låg ju 100 m bort i Sundbyberg tidigare) tar inte längre Diners i butiken. Försökte mig på det i somras (2011 alltså) helgen när det var 3x på Diners. De har tagit det tidigare, men har alltså slutat med det.
 

Dr. Miles

Expert
Webhallen i Solna (de låg ju 100 m bort i Sundbyberg tidigare) tar inte längre Diners i butiken. Försökte mig på det i somras (2011 alltså) helgen när det var 3x på Diners. De har tagit det tidigare, men har alltså slutat med det.

Jaha, det var tåkigt att höra.
Nu måste jag också leta efter affärer som accepterar Diners.
 

agehall

Medlem
Jag kan inte rekommendera Proshop. Jag köpte ett moderkort, CPU och minne från dem förra året. Efter 2 månader så började datorn bete sig konstigt. Jag testade alla möjliga varianter och kom fram till att det var CPU och moderkort som inte längre gillade varandra. Jag reklamerade prylarna och skickade tillbaka dem.

Först tog det ett antal veckor innan de började titta på min RMA. När de väl gjorde det kom de fram till att det var kylpasta på CPU-sockeln samt att några pinnar var böjda(!?). Så de skickade tillbaka alltihop och jag blev tvungen att betala för deras felsökning. Jag försökte prata med dem och frågade hur det kunde komma sig att andra CPUer funkade i moderkortet samt att den CPU jag skickat till dem fungerade i andra moderkort, men det ville de inte höra utan hävdade bara att de minsann hade bilder på att moderkortet var trasigt när de fick det, så det var mitt fel...

Till slut ledsnade jag bara och bad dem fara åt h-vete. Det var billigare att bara köpa nya prylar än att hålla på och tjafsa med dem. Jag har aldrig tidigare reklamerat någonting, så det kanske är det man får stå ut med, men när jag ibland råkat beställa fel saker från Dustin, webhallen eller Komplett, så har det aldrig varit något tjafs om att få lämna tillbaka grejerna, även om jag öppnat förpackningen etc. I flera fall har de även struntat i att ta betalt för returfrakt som jag egentligen skulle ha betalat.

Min rekommendation är: Handla någon annanstans och få vettig service. Proshop må ha billiga priser på prisjakt, men de är värdelösa att ha att göra med när det strular.
 

agehall

Medlem
Det låter som Ryanair. :eek:

Det är en bra jämförelse. När det funkar så är det väl OK. När något strular så är det skit. Enda anledningen till att jag handlade hos dem i första läget, var att de var de enda som hade moderkortet jag ville ha på lager just då och tiden var en viktig faktor..
 
Toppen