Senaste nytt

Vilka bolag godkänner dubbla handbagage

Nomatic är absolut en bra väska, men om du lär dig packa med cubes, garment folders och vika/rulla kläderna så räcker en väska lätt för 10 dagars resande.
Där med så är det bara i business som det är 2 handbaggage på de flesta bolag som flera sagt. Vissa bolag tillåter dock vilken vikt som helst och förutom med SAS på LHR och någon flygning med KLM på mindre flygplata har mitt baggage aldrig vägts....
Jag ser det dock som närmast omöjligt att misslyckas att resa med bara 1 väska plus datorväska.. och har aldrig förstått hela hysterin. Trots det har jag XXL och 48 i skor aå inte så att jag har små kläder :)

I det fallet att dom skulle väga din väska så gissar jag att du inte klarar t.ex sas 8kg?
Köpte cubes och garment folders och det går verkligen att få ner en hel del med hjälp av de men väskan blir bra tung. Tråkigt att stå där med en fint packad väska och så är den för tung

Nej då, 8 kilo är galet mycket kläder i de flesta fall om man har en lätt väska :)
Mina väskor väger oftast under 1 kilo.
Cubes och folder väger ju i sig heller ingenting om man köper eagle creek eller IKEA.
Sedan flyger jag KLM eller British Airways oftast där är det 12 kilo som tillåts och på BA obegränsat.

I det fallet att dom skulle väga din väska så gissar jag att du inte klarar t.ex sas 8kg?
Köpte cubes och garment folders och det går verkligen att få ner en hel del med hjälp av de men väskan blir bra tung. Tråkigt att stå där med en fint packad väska och så är den för tung

Jag har länge åkt 7-9 dagar med två kostym, 6-8 skjorter, träningskläder, fritidskläder och dyl i handbagage. Jag väljer bort datorväskan/portföljen för en "garmet folder" som item 2. Jag har också en bra "garmet folder" där jag kan trycka in portföljen i. Vikten är större problem på vissa bolag.

Ibland väljer jag att tvätta på hotellet eller om jag bor hos vänner för att hålla nere packningen. Det går, men som @jerixon beskriver så finns det hjälpmedel som kan användas. Jag har efter många år införskaffat packing cubes som har gjort allt enklare.

Toppen