Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?

• Total voters
    102
Har provat LH i Economy till JNB, vilket var "så där". Hade IFE-box under sätet framför
mig vilket gjorde resan rätt obekväm. Provade LH i Business till PEK med den lite äldre
inredningen och var inte så imponerad. Upper Deck var stort som ett hav och ganska
långsam service. De nya stolarna skulle nog göra resan behagligare !
Gillar dock den behagliga ljudnivån ombord och LH boarding direkt från lounge i FRA.

2 gånger, Första var med BA, FRA-LHR. Den andra var med Asiana Seoul-Hong Kong. Båda var i business.
Första med BA, var ju så kort och det var ju bara kul och åkt i A380. Andra gången var inte meningen, utan var CX som flyttade mig till den flighten eftersom cx flyget var försenat. Men Asiana var helt ok. Bra stol, bra service, nästan lite för bra och effektiv. Sen hade jag San Francisco olyckan i bakhuvet, så när vi var ca. 2-3 min kvar tills vi tar mark och flygvärdinnorna börja gallskrika som galningar, så var min första tanke att nu händer det, nu kraschar vi. Men det var bara en herre som prompt skulle gå upp och gå på toa. :eek:

Lufthansa i business 3 gånger. 2 med gamla business (hur gammalt det ju är med tanke på planens ålder, men den som inte är lie flat) till Asien, 1 med nya till sfo.

Gillar planet skarpt, även om det snabbt blir lite opersonligt med den gigantiska business kabinen. Men det är väldigt tyst där uppe...

Nya lh stolen och utan granne är en mycket trevlig kombination, medan gamla stolen är ok för dagflygning men inte så bra att sova i.

BA i Business=meh (gillar inte deras config alls), Qatar i Eco=meh (för ekonomi är aldrig roligt) och Thai i First=Tjoho!.

BA First
BA Business (CW)
LH Economy
Qantas First

Både Qantas och BA i First är mycket bra, till och med BA's mat var bra (femrättersmenyn).
BA Business var OK, dålig mat som vanligt men trevligt med stora toaletter på övre däck.
LH ekonomi till JNB när de lanserade A380 på linjen 2011 tyckte jag var bra. Gott om benutrymme trots mina 189 cm. Fick dessutom mycket bra pris på biljetten, strax över 21000 kr för 5 personer.

Qantas Premium Economy samt BA Club World

Gillade faktiskt Qantas bättre (i alla fall den konfig som är PE allra längst bak på övervåningen). Nu tror jag de har satt ekonomi allra längst bak. Gott om plats och härlig servcie och riktigt bra mat.

Toppen