Senaste nytt

Vilka Accor hotellkedjor har du testat?

Vilka Accor hotellkedjor har du testat?

  • Sofitel

    Votes: 30 51,7%
  • MGallery

    Votes: 10 17,2%
  • Pullman

    Votes: 14 24,1%
  • Grand Mercure

    Votes: 9 15,5%
  • The Sebel

    Votes: 0 0,0%
  • Novotel

    Votes: 42 72,4%
  • Suite Novotel

    Votes: 2 3,4%
  • Mercure

    Votes: 33 56,9%
  • Adagio

    Votes: 2 3,4%
  • Adagio Access

    Votes: 0 0,0%
  • Ibis

    Votes: 42 72,4%
  • Ibis Styles

    Votes: 9 15,5%
  • Ibis Budget

    Votes: 3 5,2%
  • Hotel Formule 1

    Votes: 10 17,2%
  • Hotel F1

    Votes: 4 6,9%
  • Thalassa sea & spa

    Votes: 2 3,4%

  • Total voters
    58
  • Poll closed .
Har bott på Sofitel och Novotel, helt ok. Tänkte få snurr på mitt Accor Platinum och ska därför bo på Mercure Stoller Zürich över helgen.
 

Treo

Medlem
Adagio har hyfsat prisvärda lägenheter, åtminstone förr var de lite enklare att boka än andra alternativ i storstäder.
Bra när man åker med familj och vill kunna laga mat själv och ha lite mer utrymme.
 

Jonas C

Medlem
Testade Adagio Access i Paris nu i helgen. Betalade 295kr per natt för Adagio Access Asinéres, cirka 12 minuter med tunnelbana från Champs Elysee. Trevligt närområde, med närhet till metro och mataffär. Hotellet i sig var relativt nybyggt, och rummen var enkla men fräscha och rena. Då det är ett lägenhetshotell så har varje rum ett fullt utrustat kök med spis, kylskåp, mikro, diskbänk, samt diverse köksartiklar. Korkskruv fanns också, vilket kom väl till hands under kvällen ;)

En dubbelsäng på 180cm, två stolar, ett bord och en TV fanns i rummet. I princip allt jag behövde för min korta 2 nätters vistelse (eller rättare sagt en natt, då min utekväll slutade kl 09 på söndagsmorgonen), men jag kunde lätt ha stannat längre. Badrummet var ganska simpelt det också, och det fanns t.ex inga toalettsaker förutom behållare med multi-purpose tvål som satt fast på väggen. Värt att notera är att handdukarna inte byttes ut så ofta, så man blir tvungen att hänga tillbaka den på stället. Likaså städades inte rummet, trots att städning ingår på kortare vistelser under 3 nätter. Å andra sidan kan städerskan ha dykt förbi rummet innan jag var tillbaka på morgonen…

Hotellet hade även gratis wifi, med kod som man hämtade i receptionen. Hastigheten var acceptabel.

Jag fick rummet till halva priset då jag bokade under Accors private sales, ett kanonpris enligt mig med tanke på att hotellen i Paris sällan är billiga. Även om läget låg lite utanför centrum så tog man sig lätt in med metron, och närmaste station Gabriel Peri låg mindre än 5 minuter bort med fot. Skulle gärna tänka mig att bo där igen, under förutsättning att priset är lika bra.
 

Petter

Medlem
Testade Mgallery i Geneve, fick ett uppgraderat rum tack vare Accor platinum. IMG_4124.jpg IMG_4125.jpg IMG_4126.jpg IMG_4127.jpg IMG_4145.jpg IMG_4146.jpg IMG_4147.jpg
 

Nyla

Ny medlem
Sofitel, inte för mycket besvikelse, men också, låt mig få en bra väg trötta vila! Mer nöjda!
 
Last edited:
Toppen