Senaste nytt

Viktig medlemsinformation!

Fast hjälper det att bara söka, måste man inte boka också?
Nu vet jag inte exakt hur det fungerar med detta men en del har att bokning måste göras, andra att klicka på en länk i sökning eller liknande. Självklart ger det ju bättre kickback om man faktiskt gör en bokning.
Ska man boka något genom hotels.com som exempel tror jag man får samma pris genom denna sökning och då kan man ju använda den.

Med tanke på att Refunder ger 2-5% kickback när man har bokat hotell (och sedan bott) genom Hotels.com, skulle jag tro att BC får kickback när man har faktiskt bokat genom länken och övernattat.

Nu vet jag inte exakt hur det fungerar med detta men en del har att bokning måste göras, andra att klicka på en länk i sökning eller liknande. Självklart ger det ju bättre kickback om man faktiskt gör en bokning.
Ska man boka något genom hotels.com som exempel tror jag man får samma pris genom denna sökning och då kan man ju använda den.
Finns det något annan fördel med att boka via denna? Om hotels och ni har samma pris, och på hotels om man samlar nätter så får man 10% "rabatt" har ni något liknande?

Funkar sådär... Sökte på Arlanda en natt. Fick upp endast tre hotell. Dock visades info om att jag kunde utöka min sökning till en radie om 10 km. Då skulle det finnas 23 hotell. Klickade på utöka länken men fortfarande visades bara tre hotell. Klickade jag på 20 km radien skulle det finnas 59 hotell men bara fem visades.

Finns det något annan fördel med att boka via denna? Om hotels och ni har samma pris, och på hotels om man samlar nätter så får man 10% "rabatt" har ni något liknande?
Bokningen görs ju på respektive sida sen, används för att söka fram lägst pris genom många olika bokningssidor. Om du sedan väljer att gå vidare och boka genom hotels.com så får du deras fördelar med reward nights eller rabatt.
Så har jag förstått att det fungerar.

Bokningen görs ju på respektive sida sen, används för att söka fram lägst pris genom många olika bokningssidor. Om du sedan väljer att gå vidare och boka genom hotels.com så får du deras fördelar med reward nights eller rabatt.
Så har jag förstått att det fungerar.
Aha, som Trivago alltså.

Toppen