Senaste nytt

Vienna lounge / Senator lounge i Wien?

Volatyle

Medlem
Hej!

Ska åka från Wien om några veckor med Austrian och kommer ha businessclass-biljett. Tycker som vanligt det här med lounge access är lite svårtytt. Jag läser på hemsidan för Vienna airport att dom har en lounge dom helt enkelt kallar "Vienna Lounge". Åtkomst till denna har man om man flyger business, men dom specfifierar inte med vilket bolag.

Samtidigt finns det en Senator lounge som mer specifikt pratar om en Lounge man har access till om man flyger Austrian.

Har jag access till båda dessa lounger? Om ja, vilken bör man välja? Hört ganska mycket lovord om just den som heter Vienna lounge men jag är som sagt osäker på om jag har access till den.

Vol
 

Tveket

Medlem
Vienna lounge är riktigt riktigt bra, har allt man kan önska av en lounge. Hade access via Prioriy Pass tror jag, vet inte vilka bolag som använder den som tredjepart. Lätt ta sig till med buss även om man flyger från andra delar av flygplatsen.

Tycker Austrian oftast är riktigt bra, men deras lounger i Wien är riktigt fattiga och oftast överbefolkade.

Om möjligt, välj Vienna lounge!
 
Toppen