Senaste nytt

Via SAS Eurobonus sin sida, ej allt ger poäng...

Det logiska är väl att gå till "min sida", sen "boka hotell". Inte klicka eurobonus överst på sidan, sen "earn Points" ->start exploring ->hitta hotell, sen gå på hotellets egen sida. (kanske för dyrt, sunkigt, inte passar eller något, så får man börja om igen! )

På sidan man kommer till via min sida, boka hotell, borde det stå att nu går man till ej sas eurobonus eller något.

Edit: sura är att vi även bokat helg i sthlm via sas.se "mina sidor". Men som tur är så blev hotell i Oslo nu till helgen bokat via hemsidan till hotellet.

Last edited:
Jag har aldrig intresserat mig för att få EB-poäng från hotell, det är inte så att viss måste bokas genom SAS hemsida för att man ska få EB-poäng?

Poäng är poäng tänker jag, ska man ändå sova kan man ju lika gärna få något för det.. :)

Nä, jag har fått poäng från Hilton och Radisson när jag bokat via deras hemsidor.

På sidan man kommer till via min sida, boka hotell, borde det stå att nu går man till ej sas eurobonus eller något.

Lite det som är min poäng också, det är alldeles för lätt att logga in på sas.se och boka utan att få poäng.

Inloggning -> Boka hotell -> kommer till easytobook.com.
Inloggning -> tillbaka till förstasidan -> Boka hotell -> kommer till easytobook.com.

Enda sättet att hitta infon är som Siljevm skriver EuroBonus -> Tjäna poäng -> Scrolla i en lång lista -> klicka "Find out more" -> gå vidare till hotellets site.

Det är som att de inte vill att man ska tjäna poäng via hotellen.

Lite det som är min poäng också, det är alldeles för lätt att logga in på sas.se och boka utan att få poäng.

Inloggning -> Boka hotell -> kommer till easytobook.com.
Inloggning -> tillbaka till förstasidan -> Boka hotell -> kommer till easytobook.com.

Enda sättet att hitta infon är som Siljevm skriver EuroBonus -> Tjäna poäng -> Scrolla i en lång lista -> klicka "Find out more" -> gå vidare till hotellets site.

Det är som att de inte vill att man ska tjäna poäng via hotellen.
Klart de inte vill, det kostar dem ju pengar att leverera på det :p

Spontant tror jag det är en klassisk "olika avdelningar". Det ena handhas av sales&marketing för "vanliga flygbolaget", det andra specifikt av eurobonus som är relativt fristående i organisationen.

Jag är nyfiken på var på sas.se det står sådär?

Om jag går på Eurobonus och tjäna poäng och sedan väljer ex best western så står det såhär:

"Earn points
You earn 600 Extra points per night and all rate programs qualify for earning points, except on following rates; conference, hotel special packages, groups, free night awards/vouchers, staff/crew, Unit Travel Card, tours & travel agent discount and stays that are booked via third party websites. Make your reservations here...

Note! Hotel reservations made though SAS website is considered as Third party website. In order to earn EuroBonus Extra points, click on the link above."

Så ganska tydligt tycker jag men kanske är otydligt någon annanstans på sidan.
Det otydliga var ju inte texten ovan, utan snarare det faktum att trots att man vill tjäna poäng i SAS program så är det fel att boka via SAS.

Toppen