Senaste nytt

Vi välkomnar ny företagsrepresentant från Aeroflot

Mankan

Medlem
Nu har jag fått tag i ett Alitalia Guld (Tack för det) Elite plus. Några frågor

Man kan ju ta med gäst till loungen har jag förstått.
Hur är det när jag flyger med min tjej som inte har kort. Vad är praxis. Kan jag nyttja prioriterad incheckning/Bording/säkerhetskontroll med min tjej?
Behöver man rätt boardingkort(Skyteam) för att komma in i Lounge. Misstänker att jag inte kan nyttja lounge med Elite plus när jag flyger från BKK med Bangkok Airways eller?

Något annat så kan va bra att känna till för mig som inte haft något guldkort innan?
 

Mankan

Medlem
Ursäkta mig för att jag frågar men vad är detta med Aeroflot att göra? :confused:
Sorry jag var otydlig. Jag skall alltså flyga med Aeroflot nu i december och det var den resan mina frågor i första hand handlade om.
Jag får ju fördelarna där med Elite plus. Men det är sant frågorna var kanske mer generella för Skyteam
 

agehall

Medlem
Nu har jag fått tag i ett Alitalia Guld (Tack för det) Elite plus. Några frågor

Man kan ju ta med gäst till loungen har jag förstått.
Hur är det när jag flyger med min tjej som inte har kort. Vad är praxis. Kan jag nyttja prioriterad incheckning/Bording/säkerhetskontroll med min tjej?
Ja, normalt sett är det inga problem där heller om ni reser tillsammans.

Behöver man rätt boardingkort(Skyteam) för att komma in i Lounge. Misstänker att jag inte kan nyttja lounge med Elite plus när jag flyger från BKK med Bangkok Airways eller?
Korrekt, du måste flyga med SkyTeam för att ha tillgång till dina förmåner. Ibland kan det hända att det finns avtal med bolag som inte är med i SkyTeam, men det ska man inte räkna med. Någon annan får gärna tala om ifall något sådant gäller för Bangkok Airways.

Något annat så kan va bra att känna till för mig som inte haft något guldkort innan?
Ganska bred fråga...
 

Dr. Miles

Expert
Behöver man rätt boardingkort(Skyteam) för att komma in i Lounge. Misstänker att jag inte kan nyttja lounge med Elite plus när jag flyger från BKK med Bangkok Airways eller?
Om du flyger med Bangkok Airways från Bangkok kan du använda deras lounge gratis oavsett vilken kabinklass du flyger i.

Jag skrev en lounge guide om Bangkok Airways lounge i Bangkok förut men den försvann i samband med uppgradering av forumplatform. :(



EDIT: Jag har postat loungeguiden på nytt.
Bangkok Airways Boutique Lounge, Bangkok utrikesterminal | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:

Plus

Medlem
Noterat att Aeroflot växlar mellan terminal 5 och 2 på Arlanda. Någon som vet orsak?
I samband med sommarprogrammet flyttar de till T2.
Tror dock att nattavgången går från T5?
De bör ju isåfall ha ekonomisk grund flr swedavia. Man samlar de få som finns på natten.
 
Toppen