Senaste nytt

Vi uppskattar dig!

400 flighter! Wow, det är nästan så du bor i luften! ;)

Då jag inte fick brevet är det bara för mig att inse att jag ligger långt långt långt bort från Pandion. :D

Hur många EBG fick det?

Lugna er nu... Jag har svårt att tro att detta är en Pandion-teaser. Jag fick samma brev, men med 100 flygningar. Observera också uttrycket "de senaste åren". Jag har flugit med SAS betydligt mer än så "de senaste åren", möjligen ligger jag nära 100 det senaste året.

Mina flygningar är 90% i billigaste Economy, så om detta är en Pandion-teaser så stämmer uppgifterna om vem som blir Pandion medlem inte alls överens med verkligheten.

Jag tror mera detta är åt långvariga EBG (har själv varit ca 5 år nu i sträck) ett lite mer personligt tack. Jag sitter åtminstone inte och väntar på ett svart kort, för det är jag inte värd.

Nja, jag vet faktiskt inte hur dom har gjort urvalet, men att jag har varit EBG under flera år stämmer ju, samt att jag till 90% har flugit i Business eller Economy Extra. Dock så är jag enligt min bedömning lååång väg från Pandion, så någon Pandion-teaser tror jag inte på.

Mvh
/NotRyan

Jag hade ju också hoppats på att detta skulle kunna ha en Pandion-koppling. När ni sager att ni är långt från Pandion, hur vet ni? Har en kollega som I stort sett flyger en gang I veckan till någon europeisk destination, I ekonomi, och han har Pandion?

Jag hade ju också hoppats på att detta skulle kunna ha en Pandion-koppling. När ni sager att ni är långt från Pandion, hur vet ni? Har en kollega som I stort sett flyger en gang I veckan till någon europeisk destination, I ekonomi, och han har Pandion?

Du får nog kika på dina kollegas resplaner en gång till ... Tror många här skulle vara EBP om allt som krävdes var en resa i Europa per veckan i apa. Säker på att han inte målat om sitt guldkort själv?

Du får nog kika på dina kollegas resplaner en gång till ... Tror många här skulle vara EBP om allt som krävdes var en resa i Europa per veckan i apa. Säker på att han inte målat om sitt guldkort själv?

Pandion nivån handlar ju inte om hur mycket du reser utan hur mycket pengar du genererar till SAS.
Reser du en gång per vecka med Businessbiljett så kan det ju lätt bli 10 000kr * 45 = 450 000kr.
Är inte säker på att det räcker men det är nog inte långt ifrån iaf.

Pandion nivån handlar ju inte om hur mycket du reser utan hur mycket pengar du genererar till SAS.
Reser du en gång per vecka med Businessbiljett så kan det ju lätt bli 10 000kr * 45 = 450 000kr.
Är inte säker på att det räcker men det är nog inte långt ifrån iaf.

Gånger x antal år.... :)

EDIT:
Som referens, min far blev EBP 1999 efter att ha varit normal EBG sedan start, men de sista 2-3 åren innan han blev EBP åkte han två ggr i månaden CPH-NRT-CPH-EWR-CPH i business och däremellen 3-4 ggr i veckan ARN-CPH-ARN i business.

Last edited:
Vet att det här har diskuterats mycket men kan inte tro annat än att det förutom det som nämns ovan finns en kvot med kort som ges bort strategiskt. Några stycken I min bekantskapskrets som har EBP på resvanor som ligger på c:a en resa I veckan.

Toppen