Senaste nytt

Vi uppgraderar SAS EuroBonus system 20 - 21 maj (2018)

Min son fick precis ett mail från SAS:


Vårt lojalitetsprogram EuroBonus kommer att genomföra en systemuppgradering.

I samband med det kommer du inte ha tillgång till ditt EuroBonus-konto, gäller från söndag 20 maj. Uppgraderingen förväntas vara klar under kvällen den 21 maj.

Du kommer naturligtvis kunna resa som vanligt, passera Fast Track, använda SAS appen och koppla av i våra SAS lounger (om det ingår i din medlemsnivå eller biljett). De poäng som du tjänar under systemuppgraderingen kommer registreras som normalt, men med en viss fördröjning innan de syns på ditt konto.

De EuroBonus-tjänster som inte kommer att vara tillgängliga 20-21 maj:
- Boka, boka om eller avboka resor, hotell och hyrbil med poäng
- Uppgradera med poäng
- Betala för loungetillträde med poäng
- Handla ombord med poäng
- Betala med poäng hos våra EuroBonus-partners
- Specifika förmåner som att ge bort Silver- eller Guldkort
- Bli medlem

Vi uppskattar ditt tålamod och ber om ursäkt för eventuella besvär.

Bästa hälsningar
SAS EuroBonus​
 

agehall

Medlem
Det går inte heller att avboka awards under uppgraderingen. I praktiken verkar det som att allt som har med poäng att göra kommer vara offline.
 

Berglund

Medlem
SAS Eurobonus har pratat om att uppgradera backend ganska länge. Tydligen kör man idag på ett gammalt system som man dels "lappar och lagar" och alla extravarianter kräver egen inhouse programmering. Det finns tydligen ett befintligt, nyare och modernare, program/system för att hantera just lojalitetsprogram och där många av de funktioner som SAS vill kunna erbjuda (tänk exempelvis familjekonto) finns inbyggda redan från början. Det hade ju varit strålande om den här uppgraderingen handlade om att byta till det här andra, så omtalade systemet!
 

Canadien

Medlem
SAS Eurobonus har pratat om att uppgradera backend ganska länge. Tydligen kör man idag på ett gammalt system som man dels "lappar och lagar" och alla extravarianter kräver egen inhouse programmering. Det finns tydligen ett befintligt, nyare och modernare, program/system för att hantera just lojalitetsprogram och där många av de funktioner som SAS vill kunna erbjuda (tänk exempelvis familjekonto) finns inbyggda redan från början. Det hade ju varit strålande om den här uppgraderingen handlade om att byta till det här andra, så omtalade systemet!

De gjorde ju en sån här backend byte i Maj förra året också men det kanske inte hjälpte..
 

Berglund

Medlem
De gjorde ju en sån här backend byte i Maj förra året också men det kanske inte hjälpte..
Rätt och riktigt. Jag vet inte om det här handlar om att byta till det nämnda systemet eller om det är mer av lappande och lagande av befintligt system. Det jag vet är att det tydligen finns ett annat, bättre, system än det man har idag och att SAS Eurobonus under en längre tid velat byta till det. Främst för att slippa göra en massa speciallösningar själva utan istället kunna köpa befintligt från "hyllan".
 

mankse

Medlem
Det jag vet är att det tydligen finns ett annat, bättre, system än det man har idag och att SAS Eurobonus under en längre tid velat byta till det. Främst för att slippa göra en massa speciallösningar själva utan istället kunna köpa befintligt från "hyllan".

Samma lösning som Turkish och Brussels airlines..?
 

NotRyan

Medlem
Rätt och riktigt. Jag vet inte om det här handlar om att byta till det nämnda systemet eller om det är mer av lappande och lagande av befintligt system. Det jag vet är att det tydligen finns ett annat, bättre, system än det man har idag och att SAS Eurobonus under en längre tid velat byta till det. Främst för att slippa göra en massa speciallösningar själva utan istället kunna köpa befintligt från "hyllan".
Dom har redan bytt till det nya systemet, det här känns mer som en uppgradering till nästa version/release av systemet!

Hoppas inte leverantören har ändrat i något API/interface bara, så SKIT slipper anpassa webintegration m.m
 
Toppen