Senaste nytt

Vi som ska till Alicante 8-9 november

Besättningen mutade mig med nötpåsarna med tranbär i (utgående sortiment) för att få en businessclass tagg :)
Åtminstone 2 stycken nya i SAS besättning vet nu vilka vi är, pursern hade redan koll på "sådana som vi" och kallade oss deras bästa kunder :)

Jag har flugit med söndagens purser tidigare. Det var hennes första MR, så hon blev lite förvånad när samma gäng kom ombord igen en halvtimme senare :)

Då förklarade vi flera gånger för henne hur det här med MR fungerar, kul att se att det fastnade!

(Skönt att tranbäsrpåsarna försvinner. Det var ju mest bara "frön och linser" i dem. Vad kommer istället?)

(Skönt att tranbäsrpåsarna försvinner. Det var ju mest bara "frön och linser" i dem. Vad kommer istället?)

Det var ju cashew, mandel och tranbär, de har väl ersatts med någon annan "nötmix" med russin, torkad frukt, pumpafrön, cashew och mandel typ... Halva påsen verkar dock bestå av pumpafrön eller vad det nu är

Det var ju cashew, mandel och tranbär, de har väl ersatts med någon annan "nötmix" med russin, torkad frukt, pumpafrön, cashew och mandel typ... Halva påsen verkar dock bestå av pumpafrön eller vad det nu är

Synd, trodde att det var pumpafröspåsen som skulle bort. Den med bara cashew, mandel och tranbär var ju god, men har bara sett den på long-haul sen i våras.

Kan vi inte sätta ihop ett best-of-SAS-kit med saknade favoriter som kan serveras ombord:
* Chokladmuffin
* Cashew, mandel och tranbärspåsen
* Wrap
* Blå chokladbiten
* Renklämman
* Perdirer-champagnen

Synd, trodde att det var pumpafröspåsen som skulle bort. Den med bara cashew, mandel och tranbär var ju god, men har bara sett den på long-haul sen i våras.

Jag gjorde mitt bästa för att äta upp alla påsar på ner och hemvägen. Först hittade de inte dessa påsar, lyckades dock se dom i vagnen när de körde in den i "skåpet" bredvid min plats. Efter det fortsatte påsarna att komma utan att jag bad om det :)

Renklämman fanns ombord på CPH-SFO i våras i alla fall :)

Den här tråden har tagit en klart oväntad vändning. I övrigt håller jag med @fcx till 100% avseende servicevagnarnas innehåll.

Toppen