Senaste nytt

Vi som ska på SAS Meet and Greet Stockholm 19 maj, 2016 (EBD/EBP)

Nej, ingen info om det.
För att förtydliga så finns det inget lifetime Pandion, utan det är:
* 10 år EBG+ => Lifetime Gold
* 10 år Pandion => Lifetime Diamond

Jag ber ursäkt för fel info angående Pandion!

Dessutom vill jag bara tacka alla BC som jag och sambon träffade idag. NU förstår jag verkligen vilken fantastisk community ni har skapat.

PS: sambon och jag sitter i taxi just nu, gosa
hoppas ni har det fortsatt trevlig!

En av Rickards slides hade en lång rubrik (kommer inte ihåg exakt vad) som slutade med ordet "smoother". Min hjärna läste givetvis smoothie där först.

Sas det när lifetime gold införs och om det är alla intjänade guldkort som räknas (dvs även sådana man fått med hjälp av poäng från Radisson SAS eller kreditkort)?

Var det verkligen specificerat att man måste ha 10år i rad för att det ska räknas? Räckte det inte med 10 år totalt?

Någon som vet när lifetime gold blir "officiellt", alltså när kommer SAS gå ut med det? (bortsett från det som nämndes igår)

Bara några funderingar efter att ha varit på SAS Meet and Greet...

Nu ska inte jag vara gnällig men borde det inte ha varit en liten goodiebag, typ SAS-namntaggar i skinn eller något? Eller dom digitala taggarna som presenterades? Vad med en liten tävling där man lottade ut två biljetter till New York? Vouchers med 25% rabatt på en flygresa?

Sen sades det att SAS numera lyssnade på sina trognaste kunder ville ha en dialog med oss. När en person ställde en fråga kom han inte till tals utan fick då veta att frågor skulle besvaras senare. Men det gjordes aldrig... Vore inte en fråga/svars-stund vore lämpligt? Så klart jobbigt för SAS att få direkta frågor men det är väl just där man får dom ärliga åsikterna...

Hmm... nja, inte helt genomtänkt arrangemang... Kunde ha varit så mycket bättre.

Sen sades det att SAS numera lyssnade på sina trognaste kunder ville ha en dialog med oss. När en person ställde en fråga kom han inte till tals utan fick då veta att frågor skulle besvaras senare. Men det gjordes aldrig... Vore inte en fråga/svars-stund vore lämpligt? Så klart jobbigt för SAS att få direkta frågor men det är väl just där man får dom ärliga åsikterna...
Utan att lägga någon värdering i om det är rätt eller fel sätt att göra det på; Rickard Gustafson sa väl någonting i stil med att det skulle bli svårt att köra frågor direkt till Rickard/Eivind på scenen eftersom det var så många på plats, men att de skulle vara tillgängliga och gå runt på plats för att just prata och svara på frågor.

Hade först en och sedan en andra pratstund med Eivind angående priority boarding där jag fick ett rätt ärligt svar på varför han tror att det inte fungerar, även om svaret var mer en ursäkt än något annat. Svaret jag fick var något i stil med att SE/NO/DK är socialdemokratiska samhällen (typ jante) och att det därför blir knepigt.
När han fick en motfråga som var "Varför fungerar det utmärkt när samma crew hanterar en Lufthansa-flight?" så var det tydligen förvånansvärt och någonting han "skulle ta med sig".
Den andra pratstunden var betydligt mer intressant och innehöll mer info.

Hur som helst, det gick att ställa gott om frågor på plats om man ville.

Jag och @tingeling hade en diskussion igår och hon som inte är speciellt flygintresserad saknade kundfokus.

Det handlade för mycket om virtuella väggar än vad kan vi gör bättre för er kunder.

På hennes företag är det kundfokus, kundfokus och kundfokus för att behålla de som betalar för tjänsten.

Vi pratade lite med Eyvind(?) om prioboarding och ett av hans svar gjorde henne nästan mörkrädd. Lös problemet eller ta bort det ni inte kan leverera.

Behövs en frisk fläkt som utmanar status quo. Vågar säga att det räcker med en driven person för att få till prioboarding med diverse protokoll mm. Att Skandinavien är "socialdemokratiskt" och att det därför inte fungerar.. Huja. SAS ledning ser varken problem eller lösningar. Dock så är en stor svaghet det statliga ägandet och alla andra instanser som ska ha sitt och säga till om. Behövs lite "get it done" mentalitet.

Toppen