Jens Bragdell Eriksson skrev:Jag fick också 20 k trots att jag redan fått det i år då jag skaffade AMEX elite i augusti. Min EB-kvalificeringsperiod är mars till februari. Borde ju komma nästa år med. Nu saknar jag 15000 p till Diamond. Är det värt att satsa på att bli Diamond?Klicka för att utvidga...
Ja precis. Något skumt verkar det vara.FF#1 skrev:Man får nog räkna med att dessa felaktiga poäng kommer att dras tillbaka så småningom så inget att räkna in i kalkylen för ev. högre statusKlicka för att utvidga...
Det är en bugg, då man egentligen bara borde få 20k / år. Jag skulle inte chansat på att få behålla de extra poängen för kvalificering till högre status än med de "vanliga" 20k som man ska få med AMEX Elitekortet. De kan dras tillbaka av AMEX/SAS om de skulle vilja/upptäcka det.Andreas.Net skrev:En fråga: det här med att få in 20k poäng 2 gånger under samma eurobonus period är det en bugg eller kan man få till det genom att vara taktisk ?Klicka för att utvidga...
De har dragit tillbaka baspoäng tidigare...Emme skrev:Undrar om det har hänt historiskt att poäng dragits tillbaka. Känns som många skulle bli besvikna så får hoppas de kan ge oss det här som en tidig julklapp.Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Kom och tänka på Eurobonus 3.0.......kan det vara så att man är på g att ändra intjäningspoängen igen....??!Eurobonus loyalty 3.0 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Ett halvår innan man presenterade Diamond så kunde man fixa ett EBG(+50.000poäng) genom att resa 2 gånger i Plus till Europalinjer.FF#1 skrev:Hur skulle det se ut måntro?att alla får helår?Klicka för att utvidga...
Willson Marzan skrev:För en vecka sedan när jag frågade kundtjänst om det skulle komma några poäng det här Eurobonus-året så var herren i telefon tydlig med att poängen kommer efter att årsavgiften är betald. I mitt fall skulle det innebära en missad EBD och att den största anledningen till att betala för Elite försvann.Kundtjänst tyckte att det var helt orimligt att de skulle synka poängen med Eurobonus-året för alla kunder. Det gick heller inte att lösa problemet t ex genom att betala årsavgiften tidigare. Tydligen var jag inte först att fråga om detta utan det var ett känt problem.Om de här poängen är ett sätt att lösa problemet för oss som skaffade Elite i november förra året blir jag glad! Däremot lär ju någon på AMEX få lite extra jobb med att dra tillbaka poäng för de som fått dubbelt.Klicka för att utvidga...