Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Funderar på att gå tillbaka till Amex igen. För mig som inte haft amex på 6-7 år, är det då bjud in en vän kampanjen som är bäst för mig om jag vill skaffa elitkortet?

Glömde en fråga, om jag tex ger tjejen ett extra kort. Är det fortfarande en pott på 150k som gäller för 2-4-1 eller är det separata?

Min period började 1 november ansökte om kortet i söndags.

Nu är det 20000 kvalificerande poäng på EB kontot. Når upp till 300.000 i spend på tisdag så då kommer förhoppningsvis den andra vouchern att trilla in. Nice

Börling skrev:Min period började 1 november ansökte om kortet i söndags.Nu är det 20000 kvalificerande poäng på EB kontot. Når upp till 300.000 i spend på tisdag så då kommer förhoppningsvis den andra vouchern att trilla in. NiceKlicka för att utvidga...
Ganska exakt samma här. Har fått 20K BP men inte mer i övrigt än ett mail (idag) om att kreditprövning ska ske. Processerna verkar gå lite i otakt.

ErikLi skrev:Funderar på att gå tillbaka till Amex igen. För mig som inte haft amex på 6-7 år, är det då bjud in en vän kampanjen som är bäst för mig om jag vill skaffa elitkortet?Klicka för att utvidga...
ErikLi jag skickade PM till dig med lite info ang. SAS kortet. Fråga gärna om det är nåt mer du undrar

Anfield skrev:Men som jag förstår det så får man inte dom 20 000 eb poängen första året utan först när man betalar årsavgiften 2015. om man blir värvad... ( jag funderar på att bli värvad men inte om man inte får dom 20 000 bas poängen !Då känns dom 15 000 poäng för 3500 sek sådär , eftersom jag byter status med dom 20 000 bas poängen.Klicka för att utvidga...

Fick vi någon klarhet i detta, försvinner 20 000 bas points första året om man blir värvad?

Beställde Elite i onsdags. Har kommit in i fredags. En liten undran: när jag går in så är poängen medtagna men jag har fortfarande EBS. Då jag är inne i en rese-intensiv period så vore det bra att ha EBG status. Någon som vet hur lång tid det tar innan det är inne i systemen (även om man inte fått kortet ännu).

Ett tillägg till min tidigare post. Har inte fått något annat ( typ mail eller så) än just de 20000 poängen insatta på EB-kontot. Annars radiotystnad.

Sas ändrar statusen på en gång man slår över i poängen, kortet kan ta 14 dagar innan du får fysiskt. Tills dess får du använda det digitala kortet. Tänk även på att statusen på boardingkortet är det som du hade när du bokade resan. Jag har hamnat i dispyt med framförallt fast track folk när jag precis bytt status.

Jag vet inte varför, men Elite-kortet finns inte i Norge. Däremot får man EB-Platinum utan avgift om man är Diamond...

johhenrik skrev:Rent logiskt borde man ju få poängen när man betalt avgiften.Klicka för att utvidga...

Håller hellt med, vad betalar man annars för! Dock så är denna skrivning i värva avtalet svårtolkad

"Vi förnyelse fr.o.m. den 1 januari 2015 får du 20 000 statusgrundade EuroBonus-poäng varje år, i samband med att du betalar din årsavgift. Dessa poäng är lika mycket värda som Baspoäng när det gäller att uppnå högre medlemsnivåer i SAS EuroBonus. Med din bonus på 20 000 statusgrundande poäng når du Silver-nivå direkt och får lättare att uppnå eller bibehålla Guld- eller Diamant-nivå. Redan på Silver-nivå kan du njuta av många extra förmåner. Observera att de statusgrundande poängen inte går att lösa in mot bonusresor eller andra varor och tjänster som ingår i EuroBonus-programmet"

Christian Sternudd skrev:Sas ändrar statusen på en gång man slår över i poängen, kortet kan ta 14 dagar innan du får fysiskt. Tills dess får du använda det digitala kortet. Tänk även på att statusen på boardingkortet är det som du hade när du bokade resan. Jag har hamnat i dispyt med framförallt fast track folk när jag precis bytt status.Klicka för att utvidga...

Det digitala kortet? Vart finns information om detta?

När jag loggar in på SAS så har jag 52000 p och har gått över Guld-gränsen i diagrammet men har fortfarande EBS status...men det kanske bara är en tidsfråga.

Back