Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick också 20k basic points från Amex igår. Gick med i Juni 2015.
Min optjeningsperiod hos Eurobonus är 1Dec-30Nov, och är redan EBD. Nästa period kan bli lite tightare, så hoppas på nya 20k innan 30Nov 2016 i så fall.

Jag fick också 20 k trots att jag redan fått det i år då jag skaffade AMEX elite i augusti. Min EB-kvalificeringsperiod är mars till februari. Borde ju komma nästa år med. Nu saknar jag 15000 p till Diamond. Är det värt att satsa på att bli Diamond?

Jag fick också 20 k trots att jag redan fått det i år då jag skaffade AMEX elite i augusti. Min EB-kvalificeringsperiod är mars till februari. Borde ju komma nästa år med. Nu saknar jag 15000 p till Diamond. Är det värt att satsa på att bli Diamond?

Man får nog räkna med att dessa felaktiga poäng kommer att dras tillbaka så småningom så inget att räkna in i kalkylen för ev. högre status

En fråga: det här med att få in 20k poäng 2 gånger under samma eurobonus period är det en bugg eller kan man få till det genom att vara taktisk ?
Det är en bugg, då man egentligen bara borde få 20k / år. Jag skulle inte chansat på att få behålla de extra poängen för kvalificering till högre status än med de "vanliga" 20k som man ska få med AMEX Elitekortet. De kan dras tillbaka av AMEX/SAS om de skulle vilja/upptäcka det.
För min del har jag inte gjort något "taktiskt" för att få de extra statusgrundande baspoängen av AMEX. De har helt enkelt bara satts in på mitt konto.

Undrar om det har hänt historiskt att poäng dragits tillbaka. Känns som många skulle bli besvikna så får hoppas de kan ge oss det här som en tidig julklapp.

Så Amex elite med dubbla bonusar och bara 5k poäng till guld?
Väntar bara på gnället om överfulla guldkortslounger ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen