Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansökte i för tre dagar sedan men missade denna tråd och att det gick att tjäna poäng :-/
Pratade dock med kundtjänst och berättade att en vän gnällt på mig över att han inte fick bjuda in mig då vi båda kunde tjäna på det.
Fick då besked om att det skulle gå att lösa i efterhand när jag fått kortet. Jag skulle ringa in och uppge uppgifterna då.
Någon som är intresserad?

Går du över 300K och sedan skaffar Elite så kommer de ordna en till voucher. Plockade upp detta i samtal med kundtjänst för ett tag sedan. Ring och bekräfta innan du gör något.
För att återkoppla. Ringde och pratade med AMEX, och det är inget som sker automatiskt, men det är bara att ringa så triggar de den andra vouchern manuellt. Jag frågade om jag behövde skriva något när jag fyllde i ansökan, men de visste vad det handlade om.

Har säkert besvarats massor med gånger. Men när räknas det att man kommit över 150k, är det när man dragit kortet eller faktiskt betalar fakturan några veckor senare?

Har säkert besvarats massor med gånger. Men när räknas det att man kommit över 150k, är det när man dragit kortet eller faktiskt betalar fakturan några veckor senare?

När man dragit kortet (eller snarare när köpet registrerats, dvs en eller ett par bankdagar senare). Sen tar det, tyckte jag mig märka, ytterligare någon dag innan man kunde utnyttja det direkt på sas.se, men rapporterna säger att vouchern är synlig och kan användas via telefonbokningen så fort du ser att den triggats på amex hemsida.

Tackar. Vore det ens möjligt att göra sista köpet typ 30 dec och sen på vouchern "utskriven" i januari? Vad tror experterna? Har detta lyckats för någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen