Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hände för er som redan hade Elitekortet och som sedan betalade avgiften för det nya året? Fick ni de utlovade 20k baspoängen?

Däremot undrar jag om det går att få brukarens EBG-status på extrakort? Någon som frågat Amex? Min fru är ju EBG och det skulle vara skönt för henne att slippa ett kort till i plånboken.

Svarar mig själv. Nej, det går inte. Tyvärr är Amex-kortet kopplat till huvudkortinnehavaren och just nu är det en begränsning som gör att man inte kan printa ett annat nummer på korten. Småtrist...

Vad hände för er som redan hade Elitekortet och som sedan betalade avgiften för det nya året? Fick ni de utlovade 20k baspoängen?

Var det inte så att nya Elitekortet släpptes precis innan årsskiftet?
För min del så beställde jag rund November, fick 20k som lovat och nya vouchern direkt.

Var det inte så att nya Elitekortet släpptes precis innan årsskiftet?
För min del så beställde jag rund November, fick 20k som lovat och nya vouchern direkt.
Nya reglerna började gälla fr o m november. Min nya voucher är daterad 29/12. De sa då att vi som då redan haft elitkortet inte behövde göra något annat än att betala årsavgiften.
Så något skumt är det här...

Jag fick avslag på min första ansökan pga något systemfel.
Sen tog det ett tag innan jag fick iväg en andra, detta gjorde att jag inte fick mitt kort förrän i februari.

Då var jag redan uppe i 70K i spending på mitt gamla premium. Men då de såg att jag var nära 300K-gränsen förra året och förseningen berodde lite på sas. Så nollade de mig i spending när jag fick mitt Elite. Men de räknade in mina 70K till förra årets spending istället så jag fick ett elite-kort, 20K poäng som gjorde mig till guld och då en 300K-voucher som jag egentligen inte var berättigad till då årsskiftet passerats.

Så jag är mkt nöjd med hur det hanterades.

Nu har jag också sökt Elite kortet. Efter ansökan fick jag följande meddelande:

• Det tar mellan 10-15 arbetsdagar för oss att behandla din ansökan. Ditt Kort kommer att skickas hem till dig efter godkännande.

Tog det också så långt för er? Jag fick ingen epost av dem? Har ni fått ett mejl med bekräftelsen efter?

Tack!

@hanning - Jag fick e-post "Tack för din Kortansökan" och några dagar senare "Grattis, din Kortansökan är godkänd". Tog inte 10-15 dagar för att få själva godkännandet.

Har dock tagit väldigt lång tid för många att få själva kortet.

Surnade till rejält idag och skickade ett svar till Diamond-mailen med en och annan synpunkt.
Får se vad de svarar på detta...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen