Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Zürich(ZRH) ska inte vara något problem att köra vändande plan på. Möjligt att du ankommer på våningen under avgångshallen men det är att trapporna upp. Inga säkerhets- eller passkontroller heller.

ZRH är en mycket smidig flygplats att byta på. När du kommer från Sverige är det ingen passkontroll (Schengen). Jag har gjort byten där från non-Schengen på under 20 min till andra änden av flygplatsen... (om det inte är några köer)

Kanon, låter mkt lovande. Tack för input!
 
När ni räknar på lönsamheten för att göra dessa milage runs, räknar ni in kostnad för transfer till flyget, mat på restaurang etc? Ser ni det som nöje eller arbete att knäcka 6 segment på en dag (dvs räknar ni på alternativkostnaden att ni skulle lönearbeta motsvarande tid)?
 
Mat äter man ju i loungen, så det minskar ju kostnaden för det hela. Ser man till att maximera sina förmåner så kan man nästan gå plus på att göra en billig resa.
Precis.....man kör vin/singel malt provningar i loungen också plus kanske lite shopping utanför loungen..:cool:
Rätt och slätt är MR en investering........och med en snabb Payback time......:rolleyes:
 
Har man status funkar det kanske, även om jag föreställer mig att det blir ganska enahanda. Men om man som statuslös ska åka sex minussegment i norden lär väl både kostnad för lunch och middag utöver vad som annars hade varit fallet behöva adderas kalkylen, liksom transfer till och från flyget. Sen - hur kul är det att göra en sån resdag egentligen? Jag skulle nog lika gärna kunna jobba åtminstone en halvdag och uppleva samma "nytta" eller tillfredsställelse. Då ska det också läggas till kalkylen. Tid är som bekant pengar eller kan åtminstone värderas i sådana. Min reflektion är sammanfattningsvis att jag tror man kan bli lite fartblind av det här typen av deals som kanske inte är så vansinnigt förmånliga även om man försöker "optimera" som den här tråden innehåller tankar kring.
 
När ni räknar på lönsamheten för att göra dessa milage runs, räknar ni in kostnad för transfer till flyget, mat på restaurang etc? Ser ni det som nöje eller arbete att knäcka 6 segment på en dag (dvs räknar ni på alternativkostnaden att ni skulle lönearbeta motsvarande tid)?

Stor nöje, elsker å fly :)
 
Toppen