Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Haha, jag undrar hur tongångarna går när SAS utvärderar den här kampanjen... :D

Skulle tro att de är väldigt nöjda. Hur många hundra tusen kronor kostar 30 sekunder reklam i TV? Ingen aning, men SAS lägger åtskilliga miljoner på reklam både i tryckt press och i TV. Genom denna kampanj har de fått ett stort antal flygentusiaster och mer eller mindre frekventa resenärer att betala tusenlappar för att få guldkort och därmed också i större utsträckning välja SAS framöver. Dubbelvinst för SAS alltså. Självklart innebär det vissa ökade kostnader för SAS också med fler EBG, men jag tror ändå att de är mycket nöjda.

Skulle tro att de är väldigt nöjda. Hur många hundra tusen kronor kostar 30 sekunder reklam i TV? Ingen aning, men SAS lägger åtskilliga miljoner på reklam både i tryckt press och i TV. Genom denna kampanj har de fått ett stort antal flygentusiaster och mer eller mindre frekventa resenärer att betala tusenlappar för att få guldkort och därmed också i större utsträckning välja SAS framöver. Dubbelvinst för SAS alltså. Självklart innebär det vissa ökade kostnader för SAS också med fler EBG, men jag tror ändå att de är mycket nöjda.

Inte att förglömma att dessa "flygentusiaster" har familjer, samt påverkar många kollegor & kompisar!

Dock vidhåller jag att min chef, som stannade på 49000 poäng under sitt kvalificeringsår, är knäppare.

Sånt borde det nästan vara spöstraff på :D Jag har en kompis som inte höll koll på sitt Miles & More - konto och stannade på typ 99000 miles på helåret. Gissa om han fått höra det... :D

Sånt borde det nästan vara spöstraff på :D Jag har en kompis som inte höll koll på sitt Miles & More - konto och stannade på typ 99000 miles på helåret. Gissa om han fått höra det... :D

Det värsta var ju att han faktiskt hade koll på det, visste redan en månad innan att han saknade 1000p. Sen tyckte han att det var orättvist att en av undersåtarna hade guld, men inte han. Galningar finns i många olika former :)

Det värsta var ju att han faktiskt hade koll på det, visste redan en månad innan att han saknade 1000p. Sen tyckte han att det var orättvist att en av undersåtarna hade guld, men inte han. Galningar finns i många olika former :)

OMG, och han ansåg att han inte hade tid att åka till Göteborg och vända.... Då får han ta att han inte fick EBG....

Jag fick tillfälle att prata med en kille från SAS i loungen i CPH som berättade lite om tankarna och det lilla som han ville/kunde förtälja så var det här lite utav startskottet för stora ting som är i görningen framöver de kommande åren.
Det fanns lite en tanke med den här kampanjen. :)
Mer än så kan jag inte berätta då det skulle stanna mellan 8 ögon av oss som satt där, men mycket ser lovande ut och han kunde lite smått bekräfta vad jag har funderat på och vad jag ser fram emot inom sisådär 5 år. En del har att göra med de nyligen beställda A330 och A350 och planerna för dessa samt tack vare arbetet med den mjuka varan i form av bemötande från kabinpersonal etc.

Den som lever får se och det ser jag fram emot med fler resor med SAS tillsammans med mitt guldkort som kommer inom kort.

Skärmavbild 2013-11-05 kl. 07.28.47.jpg

Åttonde (nionde när det löper ut) året med EuroBonus Guld klart :)

Toppen