Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Jacob

Medlem
Jag brukar förvisso lyckas återkvalificera mig som EBG hur som helst men körde ändå på kampanjen, praktiskt och skönt att ha det klart.

Har fått 50.000 poäng insatta på mitt konto, baspoäng som räknas mot status men som inte går att använda. Jag fick dock klart mina resor ganska tidigt så fick poängen insatta redan i mitten på oktober. Tror att de går igenom varje konto manuellt så för er som körde Prag-rundor i slutet på oktober kanske det tar lite längre tid innan det är fixat.
 

vicce

Medlem
Jag brukar förvisso lyckas återkvalificera mig som EBG hur som helst men körde ändå på kampanjen, praktiskt och skönt att ha det klart.

Har fått 50.000 poäng insatta på mitt konto, baspoäng som räknas mot status men som inte går att använda. Jag fick dock klart mina resor ganska tidigt så fick poängen insatta redan i mitten på oktober. Tror att de går igenom varje konto manuellt så för er som körde Prag-rundor i slutet på oktober kanske det tar lite längre tid innan det är fixat.

Tror också det. Flög sista resan i torsdags, och vanligtvis brukar jag ha fått mina poäng vid det här laget. Så det är inte omöjligt att det är manuell hantering.
 

NotRyan

Medlem
Det verkar som att torsdagspoängen är sena in på kontona, min t.o.r Oslo är också sena, får se om dom kommer ikväll. Dom brukar dyka upp vid 8-9 tiden, sedan verkar dom köra oregelbundna kampanjkörningar där det kommer in poäng beroende på om man uppfyllt kriterierna i kampanjen, i det här fallet 50.000 non-redeemable poäng, och sedan är det den vanliga checken som reagerar på om man har över 50 K baspoäng...

Mvh
/NotRyan
 

famhanssons

Medlem
Nu ramlade mitt GULD in. Min sista resa var den stora BC resan den 23e till PRG. Gissar att alla andra den dagen får sin uppgradering också.

Nu blir jag ännu mer nyfiken vilken nivå Dimond kommer ligga på samt vilka förmåner det kommer innebära.
 

Nemo

Medlem
Där satt den! Reste också Prag 23 okt som gold-run. Tack alla Prag-resenärer för sällskapet, bc.se som gav ut länken och SAS som kom med ett oemotståndligt ben att jaga efter. Nu är man guld igen!
 

sammyj

Medlem
Såja efter att genomfört sista plus resan i kampanjen 25/10 kom poängen in för någon timme sedan, baspoängen pekar nu på 73 000 efter att ha suktat lite efter EBG så kommer man ju istället att behöva sukta efter EBD. Dom är smarta på SAS! Skönt iaf att slippa uppdatera appen vart fjärde timme...

Kan ens ens egen mor förstå detta beteende? :cool:
 

Xilan

Medlem
Ja då var jag också EBG. Sista resan gjordes den 24/10.

En fråga till den samlade expertisen här på BC.se.
Jag ska ut och resa med Turkish Airlines på söndag och skulle vilja ha med mig ett fysiskt Eurobonus Guld-kort på resan. Tror ni att det hinner dimpa ner något kort i brevlådan senast fredag? Tveksamt.
Om jag exempelvis spärrar mitt SAS Mastercard och ber att få ett nytt skickat till mig snarast. Kommer det då vara EBG eller EBB som var min status fram tills för en timme sedan?

Edit: Jag förstår givetvis att jag kan ringa och fråga, men de har stängt för dagen. Här inne brukar man kunna få väldigt snabba svar.
 
Last edited:
Toppen