Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Tillgängliga platser 23/10 - UPDATE!

Senast kollat: 12 Okt 01:00.

SK 1767:
4E
5B
6B
6E
7B
7E
7F

SK 1768:
3B
5B
6B
6E
7B
7E
8B
8E

Nä, inte direkt... Men det hade varit riktigt kul om fler än (hur många är vi nu inkl. NotRyans 2 vänner plus nån till... Tappat räkningen... 18..? 19 stycken?!) från BC och vara nära att fylla Plus kabinen.
Visst, några stackare som har varit sent ute får offra sig och sitta i mitten men en sak är säker! Ingen av radkamraterna kommer bitas och vi är som folk så hellre sitta med andra BC-folk än någon surpuppa som man på ensamresan måste stångas med.

Upp till kamp nu och visa lite BC-kamratanda! Fyll platserna så kanske SAS flyttar skynket några rader till så är vi nära att bli en halvfull BC-flight i plus med guldkortsjagande dårfolk! :D

Vi kanske kan sätta någon form av rekord? Tänk er gruppfotot på oss alla som hänger på SAS VD:s kontor och kanske en liten tavla med fotot i entrén till Frösundavik...
Hur många rader av SAS Business Class (när det fanns) samt SAS Plus har det funnits som flest ombord på en ordinarie flight som inte har varit chartrad? 6? 7? 10?
Hur stor har beläggningen varit på dessa fighter?
Nu är det 8 rader på returen och det finns 8 platser kvar... Får vi tag i 20 pers till (inkl. ordinarie lyckligt ovetandes pax) så är vi uppe i 14 reder, som exempel... Och med 11 dagar kvar samt att det i snitt hittills fyllts på med 1-2 nya BC pax per dag så lär något slags rekord inte vara allt för svårt att uppnå. :)

Last edited:
Hur många rader av SAS Business Class (när det fanns) samt SAS Plus har det funnits som flest ombord på en ordinarie flight som inte har varit chartrad? 6? 7? 10?

Många. Det var ju bara att flytta en papperslapp, så det var ju enkelt att utvidga kabinen. Jag tror det är svårt att slå rekort genom detta, inte minst för att priset troligen snart kommer att börja sticka iväg uppåt och då minskar intresset för den 23e.

Hur stor har beläggningen varit på dessa fighter?
Nu är det 8 rader på returen och det finns 8 platser kvar... Får vi tag i 20 pers till (inkl. ordinarie lyckligt ovetandes pax) så är vi uppe i 14 reder, som exempel... Och med 11 dagar kvar samt att det i snitt hittills fyllts på med 1-2 nya BC pax per dag så lär något slags rekord inte vara allt för svårt att uppnå. :)

25 rader plus mellan CPH-ARN är inte ovanligt.

Nu är priset mellan monkey och SAS PLUS försumbar på ARN-PRG-ARN 23e!
Monkey kostar 2030 kr och PLUS 2280.

Är inte det en indikation på att monkey kabinen är välfylld på ARN-PRG-ARN den dagen?

Deb 23e måste väl ARN-PRG-ARN ha bland den största premiumkabinen någonsin på den linjen :D
ARN-PRG är ju en typisk lesiure linje som jag tror brukar ha en liten premiumkabin...

Näe, priser på upp mot 5k är inte ovanligt när jag tittde, så 2k indikerar att det fortfarande är gott om billiga biljetter.

Nu är priset mellan monkey och SAS PLUS försumbar på ARN-PRG-ARN 23e!
Monkey kostar 2030 kr och PLUS 2280.

Är inte det en indikation på att monkey kabinen är välfylld på ARN-PRG-ARN den dagen?

Deb 23e måste väl ARN-PRG-ARN ha bland den största premiumkabinen någonsin på den linjen :D
ARN-PRG är ju en typisk lesiure linje som jag tror brukar ha en liten premiumkabin...

Eller ett tecken på att man faktiskt släppte ytterligare platser i bokningsklass A, kanske på bekostnad av de billigaste Monkey. Detta tror jag faktiskt vore bra att göra ännu en gång för SAS, att släppa ytterligare billiga platser i Plus den 23:e så kanske man får ytterligare resenärer som ju inte skulle åka i Go ändå......

Mvh
/NotRyan

Toppen