Senaste nytt

Vi som flög SE-DIR "Nora Viking" till Oslo 26:e oktober 2013

Vänner!

Jag håller på att skriva en rapport på engelska, och har en fråga till alla som har lagt ut bilder här. Jag tänker använda rapporten på ett annat forum i syfte att berätta om dagen samt göra lite PR för Businessclass.se. Jag tänkte använda Picasa för detta. Har ni problem med att jag använder foton från denna tråd? I så fall respekterar jag detta och återanvänder inte era foton.

Jag har inga problem med att du använder bilderna jag postade om du vill det, men tala gärna om ifall du tänker göra det.
Jag har också skrivit en rapport på engelska som jag lagt upp i trip report-forumet på flyertalk.com.

SAS Museum gör nu efterforskningar och tar beslut om hur/var/när Nora Viking ska flyttas till museet. När det är klart kommer vi bli inbjudna på invigningen av den nya utställningen så en del av oss har inte sett SE-DIR för sista gången :)

Det vore verkligen roligt. Jag fick knappt tid att se museumet eftersom vi åkte på private jet turen och sedan var det ju inte mycket tid innan flyget till stockholm gick. Jag undrar hur ni som åkte på PJ-tur #2 ens hann med flighten till stockholm :)
Jag skulle verkligen vilja se museumet igen så en invigning av SE-DIR vor eju ett utmärkt tillfälle!

Jag har inga problem med att du använder bilderna jag postade om du vill det, men tala gärna om ifall du tänker göra det.
Jag har också skrivit en rapport på engelska som jag lagt upp i trip report-forumet på flyertalk.com.

Det vore verkligen roligt. Jag fick knappt tid att se museumet eftersom vi åkte på private jet turen och sedan var det ju inte mycket tid innan flyget till stockholm gick. Jag undrar hur ni som åkte på PJ-tur #2 ens hann med flighten till stockholm :)
Jag skulle verkligen vilja se museumet igen så en invigning av SE-DIR vor eju ett utmärkt tillfälle!

Trevlig rapport jth på flyertalk.

Jag har massa bilder och film från min Go Pro i kabinen som jag skall försöka klippa ihop under nästa vecka så håll utkik.

Om jag har bilder som går att använda får du gärna göra det, Senator!

Nyfiken på vilket forum så klart.
Känner fortfarande ett rus efter lördagen, den var fab!

Min bild när Senator kramar Nora verkar ha rönt stor uppskattning. När man ser bilden så ser det ut att vara en lång kram, ungefär som om tiden står stilla. I själva verket var det dock ett snabbt händelseförlopp, och det var mer tur än skicklighet att det fastnade på bild.

Plocka så mycket bilder du vill, men länka gärna till tråden på det forum där de publiceras. Om någon vill ha mer högupplösta bilder är det bara att skicka PM.

Nu så här några dagar efteråt tog jag en titt på bilderna igen och upptäckte en detalj. Besättningen har inga headsets på sig i cockpit, och det är helt enkelt för att det är så tyst där inne att det inte behövs. Underbart flygplan...

Nu så här några dagar efteråt tog jag en titt på bilderna igen och upptäckte en detalj. Besättningen har inga headsets på sig i cockpit, och det är helt enkelt för att det är så tyst där inne att det inte behövs. Underbart flygplan...

Fun fact: man er *egentlig* pålagt å ha på seg headsets... men få/ingen bruker det pga det åpenbare :)

Toppen