Senaste nytt

Vi som flög SE-DIR "Nora Viking" till Oslo 26:e oktober 2013

På tal om vad man får filma och lägga upp... jag har i 15 års tid visat ett otal bilder utan att någonsin fråga efter rättigheter (200-300 som lyssnar varje vecka). När man för 10 år sen fotade i en butik var det vanligt att vakter kom fram och sa till (särskilt i Spanien!). Nu händer det knappt längre. Alla går ju omrking med kameramobiler och vem orkar ha koll på det... jag upplever en enorm skillnad. För mig till det bättre.
Per

På tal om vad man får filma och lägga upp... jag har i 15 års tid visat ett otal bilder utan att någonsin fråga efter rättigheter (200-300 som lyssnar varje vecka). När man för 10 år sen fotade i en butik var det vanligt att vakter kom fram och sa till (särskilt i Spanien!). Nu händer det knappt längre. Alla går ju omrking med kameramobiler och vem orkar ha koll på det... jag upplever en enorm skillnad. För mig till det bättre.
Per

reglerna för vad du får fota och inte fota är minimala...

Tio frågor om lag och rätt | SFF

Kan SAS Museet eller SAS sända oss fotografier på hur arbetet med Nora Viking samt hennes kommande ramp fortskrider. Vore kul att följa jobbet. Det senaste jag sett är Nora Viking utan sina motorer.
PS. Dan Viking OY-KHN flögs över till USA 19/20 november OSL-KEF-Bangor-BYH som SK9198.

Kan SAS Museet eller SAS sända oss fotografier på hur arbetet med Nora Viking samt hennes kommande ramp fortskrider. Vore kul att följa jobbet. Det senaste jag sett är Nora Viking utan sina motorer.
PS. Dan Viking OY-KHN flögs över till USA 19/20 november OSL-KEF-Bangor-BYH som SK9198.

Dom ska höra av sig när det händer spännande saker med Nora Viking.

Hej Mr Sembi,

När kommer de övriga av dina filmer. Såg dig springa upp och nedför Noras mittgång hela tiden under bägge flygningarna. Väntar fortfarande spänt på en fortsättning efter "teasern" den 5 november. Hoppas få en glimt av mig själv också för att bevisa att jag var med... :)

Korrektur på t-shirts (prel levdatum imorgon till oss!) och färdiga taggar.

Det är jultider och leveranser kan justeras men vår ambition är att alla ska ha ett kuvert på julafton. Vissa har postadresser i andra länder och då kanske det inte går.

tshirts.jpgtagsgold.jpg

Toppen