Senaste nytt

Vi som åker till Aten med Julkalendern

Har du försökt igen? Är fler som råkat ut för exakt samma svar om att de inte signat upp men fått poängen nu efteråt.
Tack för notisen palmen! :) Drog iväg ett svar på nekandet innan jag åkte på semester, där jag bl.a. nämnde trådarna här på BC och bad dom kolla igen; fick svar häromdagen att jag minsann inte var anmäld, men att de krediterar mig poängen ändå. Såg nu i appen att de kommit in (samt att chefen bokat resor åt mig...) Vet inte om jag skall svara dom och tacka, gnälla över deras otroligt dåliga system, eller bara låta det bero.. Förmodligen det sista.

Anyho..! Pool party på saudiarabiska gränsen just nu, känns som jag kanske borde låta bli forumet i afton och fokusera på annat! ;)

Är det någon som har bokat om sin Aten-resa till annat datum (inom godkända resdatum för kampanjen) efter bokning och fått poäng för den?

Hade en bokning där det kommit upp förhinder, så jag har bokat om till annat datum i juli. Om jag går in och tittar på bokningen via min profil på sas.se så står det fortfarande "Bokningen gjordes: 22 december 2013, 22:33 GMT". När jag bokade om så fick jag ju dock en ny e-ticket där det står "Date of Issue: 13JUN14".

Om någon gjort något liknande och fått (eller inte fått) bonuspoäng så vore det bra att veta. Annars är det väl bara att åka och hoppas på det bästa.

Och där kom poängen in även för Club Carlson / Radisson.

cc_athen.png
EDIT: Jag bokade för €78 + 10.000 (?) poäng, €78=$105. 105x20=2100 poäng, ungefär 2013 poäng.

Last edited:
Det verkar ju som att de fått ordning på sina system för julkalenderbonusen nu i alla fall. Baspoäng för min resa till Aten i onsdags kom in på fredag och igår kom jultrippeln in. Dock verkar det fortfarande inte vara som det ska med dubbelpoängen för den andra kampanjen - fick även denna gång bara poäng för ena vägen, så nu har jag mailat EB.

Då återstår bara att se hur länge det dröjer innan de lär sig stava till "triple".

Nu har SAS varit inne och ändrat igen, så jag ska tydligen inte gifta mig på julafton :)

Visa bifogad bild 25611

(Om de nu inte menar att det är någon speciell typ av poäng man fått som kan användas för att boka ridturer i Sydafrika.

Merriam Webster skrev:
Full Definition of TRIPPLE

chiefly southern Africa
: a gait in which the horse moves both near and both off legs alternately and which somewhat resembles the amble

Även jag har fått 20,000 extra poäng
Tack @telelina för tippset om resan
Tänk att få poäng och trevligt resesällskap vid ett och samma tillfälle.
När och vart åker vi nästa gång?

Även jag har fått 20,000 extra poäng
Tack @telelina för tippset om resan
Tänk att få poäng och trevligt resesällskap vid ett och samma tillfälle.
När och vart åker vi nästa gång?

Vi som besökte Akropolis noterade att en stor det av templet är flyttat till British Museum i London, så vi måste åka dit för att fortsätta Atenresan.

Vi som besökte Akropolis noterade att en stor det av templet är flyttat till British Museum i London, så vi måste åka dit för att fortsätta Atenresan.

Akropolisrummet på British Museum är faktiskt värt ett besök! Dessutom behagligt klimat året runt :)

Toppen