Rasmus_1
Medlem
För dagen på väg till Hamburg från Umeå i SAS Plus. Sedan många år är jag Elite Plus (Star Gold) med TK men i "mellanåren" brukar jag kreditera mina flygningar till SK, inte minst för att kunna använda AmEx 2-1 voucher för att boka bonusresor. I dagarna fick jag ett nytt medlemskort från Turkish med giltighetstid fram till 04/19 (det förra kortet går ut först 04/17).
Av någon anledning fungerade inte min vanliga rutin med att först dra TK-kortet och sedan blippa mitt boardingpass i automatgaten till loungen. Direkt blev jag bryskt tillrättavisad av loungepersonalen som på otrevligaste tänkbara sätt gjorde klart att jag inte hade tillträde till övervåningen då jag "bara" reste i Plus och var SK*S. Jag förklarade mycket vänligt att jag hade ett giltigt Turkish guldkort i handen och att det inte historiskt varit något problem varvid personalen blev ännu otrevligare.
Till slut lät personalen övertygas och släppte in mig men anledningen till denna post är att detta inte är första gången som SAS personal på Kastrup varit direkt obehagliga i sitt kundbemötande. Betänk att jag som sagt hade en betald biljett i SAS Plus! Inte tillstymmelse till ett leende eller (jag förstår att det låter helt orimligt!) en ursäkt när de så uppenbart handlade fel. Istället för fler DN-annonser tror jag SAS skulle ha mycket att vinna på att helt enkelt omplacera personalen i loungen här (samt en del flygande SAS Danmark-personal men det är en annan sak). Skillnaden mot Arlanda är milsvid!!
Av någon anledning fungerade inte min vanliga rutin med att först dra TK-kortet och sedan blippa mitt boardingpass i automatgaten till loungen. Direkt blev jag bryskt tillrättavisad av loungepersonalen som på otrevligaste tänkbara sätt gjorde klart att jag inte hade tillträde till övervåningen då jag "bara" reste i Plus och var SK*S. Jag förklarade mycket vänligt att jag hade ett giltigt Turkish guldkort i handen och att det inte historiskt varit något problem varvid personalen blev ännu otrevligare.
Till slut lät personalen övertygas och släppte in mig men anledningen till denna post är att detta inte är första gången som SAS personal på Kastrup varit direkt obehagliga i sitt kundbemötande. Betänk att jag som sagt hade en betald biljett i SAS Plus! Inte tillstymmelse till ett leende eller (jag förstår att det låter helt orimligt!) en ursäkt när de så uppenbart handlade fel. Istället för fler DN-annonser tror jag SAS skulle ha mycket att vinna på att helt enkelt omplacera personalen i loungen här (samt en del flygande SAS Danmark-personal men det är en annan sak). Skillnaden mot Arlanda är milsvid!!
Last edited: