Senaste nytt

Vettigt medelprishotell Köpenhamn

Kong Arthur har Spa. Ibsens og King Arthur er forbundne via en "hemmelig" gang på 1ste sal. De kører et "City Break" tilbud for 2 nætter for ca. 1000 DKK/nat. Få meter fra søerne og 300 meter fra Nørreport, meget tæt på Strøget. Kvarteret omkring Nyhavn er måske en klasse højere (mere prominent) men også dyrere. Tag 2 nætter når du er igang i stedet for at checke ind og ud hele tiden...

Scandic Webers i Köpenhamn är bra. Ligger nära tågstationen. Välj deras superior extra rum för ca 980DKK/natt. Vissa av deras standard rum kan nämligen vara riktigt små. Ni får morgonrockar & extra produkter från Face i badrummet & en minikyl (utan varor).
Visa bifogad bild 19217

Scandic webers verkar helt okej, såg att det fanns för 1242:- sek i December om man valde Superior Extra-rum och det ser riktigt bra ut. Tack för tipset. Även Hilton finns för specialpris med förköp för runt 1251:- och har hört mycket bra om Hilton och 10 min med metron är ju helt okej.

I Malmö verkar Park Inn och Residence prima, nytt Park Inn låter lockande, gillar nya hotell :)

Lyfter den här tråden då rubriken är den som passar bäst. Vi ska bo en natt i Köpenhamn i sommar som stopp på vägen då vi bilar till södra Europa, 2 vuxna och 2 barn. Önskemål är att man kan bo 2 vuxna och 2 barn (under 12 år) i ett rum. Parkering med laddplats är ett plus. I övrigt inga direkta krav annat än att det bör ligga hyfsat centralt, alltså helst inte Kastrup. Antar att kostnaden blir ca 3-4K för en natt. Är nu i och med EBD Radisson VIP samt då förmodligen bra nivå på Scandic när det kommer mer detaljer om samarbetet. Men inte bunden till någon särskilt hotellkedja alls egentligen.

Har ni något tips om hotell som kan passa? Har kikat lite på Scandic-hotellen, det kan vara ett alternativ.

Ett alternativ om ni inte måste via Danmark är nattfärjan från Trelleborg till Travemünde/Rostock/Sassnitz beroende på var i Europa ni ska. Vet att på vissa avgångar med TT-lines så kan man ladda bilen ombord. Misstänker att kostnaden blir samma eller lägre än ett hotell i Köpenhamn och man slipper en hel del mil, dessutom brukar barn tycka det är kul med färja

Har ni något tips om hotell som kan passa? Har kikat lite på Scandic-hotellen, det kan vara ett alternativ.
Jag stannade till på Scandic Glostrup på en färd söderöver häromåret, de har några laddplatser och parkeringen var gratis vill jag minnas... dock ligger det inte centralt, men tar ni färjan från Helsingborg så ligger den väldigt smidigt till utmed vägen.. omvägen i fallet bron är inte så farlig heller.

Av rent egoistiska skäl hade jag velat att ni tog färjan från Trelleborg, hade gärna sett en minireserapport från den, då jag flera gånger tänkt att ta den själv... men sedan har mina planer ändrats så det har aldrig blivit aktuellt.

Tack för tips.

Vi diskuterade först att ta färjan från Trelleborg (till Rostock) men frun vill ha ha stopp i Köpenhamn för halvdag plus trevlig middag så det blir så :). Sedan blir det antingen Rödby-puttgarden eller Gedser-Rostock. Rostock skulle passa oss bättre men det är färre avgångar på den så lite svårare att tajma när man kommer med bilen. Inte riktigt bestämt än vilken det blir.

Toppen