Senaste nytt

Verktyg för att söka StarAlliance award flighter

Kul grej, skall leka lite på macen sen. Finns det nåt speciellt du känner att du skulle vilja vidareutveckla om man tittar in i koden så kanske man kan hjälpa till om andan faller på?
 

Torandi

Medlem
Kul grej, skall leka lite på macen sen. Finns det nåt speciellt du känner att du skulle vilja vidareutveckla om man tittar in i koden så kanske man kan hjälpa till om andan faller på?
Nästa grej som nog vore bra är att lägga till möjligheten att begränsa antalet parallella requests, just nu skickar den iväg alla på en gång.
Tänker speciellt om man vill köra det på en server och maila sig själv resultatet så är det förmodligen bättre att minska lasten på APIt - mindre risk att de blockerar ens ip :)
 
Inte meningen att hijacka tråden men jag har en generell fråga om detta med flygbolag och APIs.

Har nyligen hittat Google Flights vilket enligt mig ger en bra översikt över det jag är intresserad av för tillfället - hitta flighter till intressanta destinationer som ger bra värde om man ser till pris / miles. T.ex ser jag att Malaga är en bra destination generellt om man vill tjäna miles till ett bra pris.

Min fråga är alltså - är det möjligt att skapa nått verktyg som tar fram information och skapar alerts när det dyker upp förmånliga resor som ger många miles till lågt pris? Är ingen utvecklare så vet inte om det är lätt eller svårt, om det redan finns sådana verktyg eller ej. Vet att det går för specifika datum och destinationer men om man är helt flexibel sett till resmål och datum så hittar jag inget sätt att få alerts.
 

chazzie

Medlem
Detta underbara forum! :) Fullt både dag, kväll och helg denna vecka men ska kika på detta när jag lite mer tid till övers :)

Härligt initiativ!
 
Toppen