Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

MartinH skrev:Va fan...har blivit ombokad från lördag till måndag. Min RTW spricker med en gångKlicka för att utvidga...
Illa illa, men det finns hopp!

Hittade två separata bokningar som gick att göra på SAS.se, både KA & Xiamen.

Min totalkostnad blev 45K istället för 30K poäng, det får SAS lösa imorgon.

Således, Kenya Airways finns online, med begränsade dagar & Xiamen går att boka online.

Blev också ombokad från Lördag till Måndag med Kenya . Eftersom nästan alla mina biljetter är billiga revenue så kommer det kosta mig 5000-6000sek i ombokningar. Inte de bästa priserna när det bara är strax över en vecka framåt i tiden. Det var ju typiskt att just de dagarna man inte hade luftigt i schemat är då det skiter sig.

Största orsaken jag inte hoppade på denna challenge är just riskerna som upphöjs till antalet sammanhängande flygningar…men att ha sen ett dygn mellan varje flyg eller 2 mellan longhaul skulle bli dyrt mtp hotell osv.

Hoppas det bästa för er som spelar

Då vart man klar. Jorden runt västerut med 15 skyteam bolag.

Frågor på det?

1000022486-jpg.158705

Blev återigen "lurad" av incheckningspersonalen. Denna gång på OPO och KLM/Airfrance. Jag fick prioriterat baggage och boarding zone 2. Men det stog inte SK Elite Plus på boardingkortet. Det gick inte att lägga in hävdades bestämt. Man får nog prova några olika damer vid incheckningsdisken om det inte blir rätt. Jag funderar på att skippa KLM helt i framtiden. Att inte kunna lägga in frequent flyer vid incheckningsdisken för ett partnerbolag är oseriöst.

Kjetil L skrev:SAS Eurobonus support hevder man ikke får uttelling på awardbilletter betalt av andre. Postet det i Evening of conversation tråden da jeg ønsker at noen tar det opp med sjefene.https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-an-evening-of-conversation-ebd.106160/post-1100385Klicka för att utvidga...
Jag har sett någon annanstans ifrån SAS support att det är den som åker och har inget med vem som betalar eller var poängen kommer ifrån om det EB poäng. Tx om du bokar för två personer. Tror inte flymepoeng blir glada då, om det är detta som gäller https://blog.awardfares.com/eb-millionaire-itinerary-amir/

"Totalt antal använda Eurobonus-poäng: 360 125 (Använde faktiskt 282 125 poäng eftersom 78 000 av dessa gick ut från ett annat EB-konto)".

Rocketeer skrev:Blev återigen "lurad" av incheckningspersonalen. Denna gång på OPO och KLM/Airfrance. Jag fick prioriterat baggage och boarding zone 2. Men det stog inte SK Elite Plus på boardingkortet. Det gick inte att lägga in hävdades bestämt. Man får nog prova några olika damer vid incheckningsdisken om det inte blir rätt. Jag funderar på att skippa KLM helt i framtiden. Att inte kunna lägga in frequent flyer vid incheckningsdisken för ett partnerbolag är oseriöst.Klicka för att utvidga...
KLM är väl inga problem att få in? Jag får tom upp dessa i SAS appen om man söker upp PNR.

Eller vad är speciellt i ditt fall?

Fredah skrev:KLM är väl inga problem att få in? Jag får tom upp dessa i SAS appen om man söker upp PNR.Eller vad är speciellt i ditt fall?Klicka för att utvidga...
Jag har också fått upp dem i appen. Men det hjälper inte. Det är inga problem när jag lämnar Sverige eller Amsterdam. Men när jag har varit i andra länder på tillbakaresan så strular det. Pratade med "servicepersonalen" på KLM loungen i AMS. De säger att man ska lägga in SK före EBG. När incheckningspersonalen visade hur det var inlagt så sade de att de lagt in som det var på utresan. Då var inget SK EBG med, endast EBG. På utresan fungerade det, inte på hemresan.

GunnR skrev:Jorden runt på 8 dagar. Fantastiskt. Skulle du ändra nåt om du gör om det?Klicka för att utvidga...
Nej, hade mycket tur också bara en försening och det var sista dagen som tur var. Annars är jag väldigt nöjd med ruten och genomförande. Ska skriva klart triprapport i helgen men tycker redan att det finns några riktigt bra bolag inom skyteam.

Back